خانه اخبار و مطالب روز اخبار داغ آمادگی تشکل‌های صنعت آسانسور ایران و چین برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری

آمادگی تشکل‌های صنعت آسانسور ایران و چین برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری

img empty - آمادگی تشکل‌های صنعت آسانسور ایران و چین برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری

نشست بررسی همکاری‌های مشترک ایران و چین در صنعت آسانسور و پله‌برقی، در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. این نشست با هماهنگی دفتر پروژه چین در اتاق تهران و واحد امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران برپا شد و فرصتی بود تا برای نخستین‌بار، دو تشکل تخصصی این صنعت از هر دو کشور دور میز مذاکره و گفت‌و‌گو بنشینند.
در نشست مشترک سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و انجمن تجاری آسانسور شانگهای چین که با حضور دبیرکل اتاق تهران، مدیر پروژه چین در اتاق تهران و نیز مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی این اتاق برگزار شد، مقامات دو اتحادیه پس از رایزنی پیرامون ظرفیت‌های همکاری و نیز امکان ایجاد بازارهای مشترک تجاری در منطقه، در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دو طرف به توافق رسیدند.

همکاری دو کشور برای دسترسی به بازار غرب آسیا

دبیرکل اتاق تهران در این نشست، با توضیح اینکه جایگاه و نقش کشور چین در توسعه اقتصادی جهان بی‌بدیل است، گفت: از همین رو، اتاق بازرگانی تهران با ایجاد دفتر پروژه چین، در اندیشه استفاده از ظرفیت‌های همکاری و توسعه مناسبات اقتصادی میان بخش‌خصوصی دو کشور است.
بهمن عشقی با اشاره به توسعه صنعت ساختمان در ایران طی دهه‌های گذشته، افزود: همراه با گسترش روز افزون این بخش، طی دست‌کم دو دهه اخیر صنعت آسانسور در ایران نیز توسعه فزاینده‌ای یافت به گونه‌ای که در حال حاضر تولید و تجارت در این بخش حرف زیادی برای گفتن دارد و امکان رقابت با کشورهای دیگر فراهم است.
دبیرکل اتاق تهران به نصب حدود 40 هزار دستگاه آسانسور طی سال گذشته در کشور اشاره کرده و افزود: آمار نشان می‌دهد که میزان نصب و تجهیز ساختمان‌ها در ایران به آسانسور در مقایسه با اروپا و آفریقا بالاتر است.
وی با استناد به آمار و اطلاعات به دست آمده از سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران، گفت: ایران پس از چین، آمریکا و هند چهارمین مصرف‌کننده بزرگ آسانسور و تجیزات وابسته در جهان است.
عشقی در ادامه، همکاری و هم‌پوشانی تولید و تجارت در این صنعت از سوی کارآفرینان دو کشور ایران و چین را گامی بزرگ برای دسترسی به بازار غرب آسیا عنوان کرد و افزود: ظرفیت ساخت و تولید آسانسور در ایران اگر در کنار توانمندی‌های صنعتی و مالی چین قرار گیرد، می‌تواند همبستگی بیشتر دولت‌های دو کشور را نیز به همراه داشته باشد.
وی در پایان، با اشاره به عضویت سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و نیز صنعتگران و کارآفرینان این بخش در اتاق تهران، افزود: نهاد بخش خصوصی ایران که اتاق تهران پرچمدار آن است، برنامه‌های توسعه‌ای برای تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایران و چین در دست دارد.

چین مهم‌ترین شریک ایران در صنعت آسانسور

رییس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران نیز در این نشست، استفاده از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، در کنار رونق تولید و صادرات محصولات به کشورهای منطقه را جدی‎ترین بحث‌های میان هر دو اتحادیه صنعت آسانسور عنوان کرد.
محمدرضا زهره‌وندی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه و دسترسی به بازار عمدتا مصرف‌کننده کشورهای همسایه، افزود: در حال حاضر، ایران در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی در میان کشورهای پیشرو قرار دارد و تعامل و همکاری صنایع آسانسور دو کشور ایران و چین می‌تواند به توسعه این صنعت در هر دو کشور کمک فزاینده‌ای کند.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران پرداخت و گفت: این سندیکا تنها تشکل ملی در صنعت آسانسور ایران است که فعالیت خود را از 18 سال پیش آغاز کرد.
به گفته وی در حال حاضر، نزدیک به 1300 شرکت فعال در صنعت آسانسور در عضویت این سندیکا هستند در حالی که حدود 50 هزار صنعتگر و نزدیک به 170 هزار نصاب آسانسور نیز به عضویت آن درآمده اند.
زهره‌وندی با بیان اینکه مهم‌ترین شریک تجاری ایران در صنعت آسانسور، کشور چین است، از آمادگی سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با انجمن تجاری آسانسور شانگهای چین خبر داد.

کشف بازارهای جدید از طریق ایران

معاون دبیرکل انجمن تجاری آسانسور شانگهای چین نیز در این نشست طی سخنانی از آمادگی این انجمن برای همکاری با سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران خبر داد.
«فن ژو» با بیان اینکه صنعت آسانسور در چین از کپی‌برداری تا ابداع و نوآوری را پوشش می‌دهد، افزود: در حال حاضر تولیدات این بخش در چین از استانداردهای روز اروپا تبعیت می‌کند، در حالی که قوانین استاندارد دولت چین به مراتب سختگیرانه‌تر است.
وی شناسایی و کشف بازارهای جدید را یکی از اهداف انجمن تجاری آسانسور شانگهای عنوان کرد و افزود: همکاری با صنایع آسانسور ایران می‌تواند راهی برای حضور مشترک دو کشور در بازارهای سوم باشد.
معاون دبیرکل انجمن تجاری آسانسور شانگهای با بیان اینکه این انجمن در سال 1988 تاسیس شده است، افزود: در حال حاضر 280 شرکت فعال در حوزه ساخت کامل آسانسور، قطعات و نیز نصاب‌ها و تجهیزکنندگان در عضویت این انجمن هستند. به گفته وی، در حال حاضر 250 هزار دستگاه آسانسور در شانگهای نصب و فعال است.
در این دیدار مقرر شد یک تفاهم‌نامه همکاری برای امضای بین طرفین تدوین و برای امضا آماده شود.

IRAN CHINA ELEVATOR 1 - آمادگی تشکل‌های صنعت آسانسور ایران و چین برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری

IRAN CHINA ELEVATOR 4 - آمادگی تشکل‌های صنعت آسانسور ایران و چین برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری

IRAN CHINA ELEVATOR 3 - آمادگی تشکل‌های صنعت آسانسور ایران و چین برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری

IRAN CHINA ELEVATOR 2 - آمادگی تشکل‌های صنعت آسانسور ایران و چین برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری

IRAN CHINA ELEVATOR 5 - آمادگی تشکل‌های صنعت آسانسور ایران و چین برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *