خانه رسانه مصاحبه گفتگو با جناب آقای فداکاراز پیشکسوتان صنعت آسانسور

گفتگو با جناب آقای فداکاراز پیشکسوتان صنعت آسانسور

img empty - گفتگو با جناب آقای فداکاراز پیشکسوتان صنعت آسانسور

گفتگو با جناب آقای فداکاراز پیشکسوتان صنعت آسانسور

با تشکر از وقت و زمانی که اختصاص دادید.

۱-      نظرتان را راجع به فعالیتهایی که سندیکا در این دوره انجام داده و سمینارها و جلساتی که برقرار نموده به خصوص سیمنار ایمنی ، بیان بفرمایید؟

بهرام فداکار هستم، از تیرماه ۱۳۵۵ در این صنعت مشغول شدم و تا به امروز ادامه دارد، سندیکا ارگانی است که همصنفیهای خودش را گرد هم آورده و تحت حمایت مجموعه خود قرار داده و تمام مسائل و مشکلاتی که در این صنف وجود دارد میتواند مدیریت و حمایت نماید. ما سندیکا را تشکیل دادیم که مشکلات را بررسی نماییم تا اینکه سندیکا رشد نماید و تجربه های بهری پیدا کرد و استاندارد را پذیرفت که تحت نظرش باشد و به کمک سندیکا استاندارد به وجود آمد. سندیکا در این مدت خیلی پیشرفت و رشد داشته و اکنون که مسائل ایمنی را مطرح مینماید بسیار ضروری است و امیدوارم این سمینارها و همایشها ادامه دار باشد، پیشنهاد مینمایم سندیکا تولید قطعات آسانسوری را تحت نظر خود داشته باشد و بیشتر به این مسئله توجه نماید زیرا قطعاتی که  تولید میشود حدود۴۰% مطلوب نیستند و مشکل ساز میباشند سندیکا در این مورد میتواند نظارت داشته باشد و نیز صندوق حمایتی و رفاهی داشته باشد که در مواقع بروز مشکلات برای افراد نیازمند در این صنف حمایت صورت گیرد.

۲-      جنابعالی به عنوان عضوی قدیمی که در صنعت مشغول فعالیت میباشید ،بزرگترین مشکلات که صنعت آسانسورکه در این دوره با آن مواجه میباشید چیست؟

اولین مشکل، قطعات اصلی آسانسور موتور، ریل، و… که وارداتی هستند و با توجه به مشکلات اقتصادی و ثابت نبودن قیمت ارز در کشورمیباشد،همچنین سندیکا قدرت اجرایی بعد از قرارداد بستن را ندارد که با توجه به مشکلات ارزی که بیان شد متاسفانه مشکلات شکایتی پیش خواهد آمد  که باید به کمیته حل اختلاف سندیکا مراجعه شود.

۳-      مهمترین توصیه ای که میتوانید به همکاران با توجه به وضعیت اقتصادی و ساختار فنی داشته باشید چیست؟

ازدوستان و همکارانی که تازه وارد این صنعت شدند میخواهم که بحث آموزش فنی و ایمنی را بسیار جدی بگیرند زیرا این دواصل ازمهمترین بخشهای ریشه ای این صنعت میباشند که باید به آن توجه وافری شود.

سندیکا نیز در این مورد میتواند نقش تاثیر گذاری داشته باشد ، شرکتهای تازه تاسیس شده را کنترل و اینکه آیا امکانات کافی جهت راه اندازی آسانسور و ارائه سرویس را دارند یا خیر، همچنین پیشنهاد مینمایم بعد از تاسیس شرکت و عضویت در سندیکا ، آموزش فنی و ایمنی اجباری شود که ار بروز حوادث تلخ در این صنعت خودداری شود.

بنده در دوره ۳۷-۳۸ ساله خودم فراز و فرودها داشته ام و درگیر بحرانهای شدیدی بودم اما به لطف خدا گذر کردم و توصیه ام به افراد صنف این است که این صنعت ،صنعت بزرگی است و باید جدی گرفته شود .

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *