خانه رسانه گزارش سخنرانی مهندس فروتنی مدیر کل محترم ماشین سازی و تجهیزات ۱۷دیماه سمینار ایمنی

سخنرانی مهندس فروتنی مدیر کل محترم ماشین سازی و تجهیزات ۱۷دیماه سمینار ایمنی

img empty - سخنرانی مهندس فروتنی مدیر کل محترم ماشین سازی و تجهیزات ۱۷دیماه سمینار ایمنی

سخنرانی مهندس فروتنی مدیر کل محترم ماشین سازی و تجهیزات ۱۷دیماه سمینار ایمنی

خیلی خوشبختم از اینکه در جمع عزیزان مرتبط با صنعت آسانسور و پله برقی هستم، باید تشکر کنیم از دوستان سندیکای آسانسور و پله برقی که همت کردند و این سمینار را برگزار نمودند.
ان شاءال.. این سمینار فتح بابی باشد که شاهد چنین رویدادی مجددا در دوره های مشخصی باشیم.
با توجه به اینکه در آستانه سال روز تولد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق هستیم این روز را تبریک میگویم.
مواردی فهرست واریاداشت کردم که خدمت عزیزان ارائه میکنم:
بر این اساس شورای سیاست گذاری و هماهنگی صنعت آسانسور و پله برقی که از سالها قبل وجود داشته ما اخیرا این شورا را در وزارت صنعت مجددا چند ماهی است که فعال نموده ایم ، به منظور اینکه تمام فعالیتهایی که در این جهت وجود دارد با هماهنگی انجام شود وبتوانیم صنعت را هدایت کنیم و از سیاست گذاری های لازم و هم فکری صورت گیرد و به صورت دستور العمل ، بخش نامه، ابلاغ شود. خوشبختانه این کار انجام شده و کارها ادامه دار خواهد بود. ما در اولین کارهایی که میخواهیم انجام دهیم سند راهبردی صنعت آسانسور است بنا داریم این سند راهبردی را به تصویب برسانیم و دوستان در سندیکا زحماتی کشیدند و ان شاء ال.. این به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
با توجه به اینکه صنعت آسانسور یک صنعتی است که همه دوستان با پروانه های طراحی و مونتاژ آشنا هستند، این پروانه های طراحی و مونتاژ البته از سنخ پروانه های خدمات مهندسی میباشد و آن دسته بندی است که ما در وزارت صنعت با آن روبه رو هستیم.
میخواهم عرض کنم یک مقوله را تحت عنوان طراحی مونتاژ داریم یک مقوله را تحت عنوان تولید قطعات و تجهیزات آسانسور و یک مقوله را تحت عنوان خدمات فروش و پس از فروش که در همین شرکتهای طراحی مونتاژ انجام میشود و در واحدهای صنفی انجام میگردد به این صورت این کار دسته بندی شده و مورد پیگیری قرار میگیرد.
در بخش دیگرشرکتهای بیمه ای باید توجه کنند ،از بیمه کردن آسانسورهایی که توسط شرکتهای فاقد صلاحیت نصب و راه اندازی شده خودداری نمایند. شرکتهای فاقد صلاحیت که گفت شد یکی از عوامل اصلی در بروز سوانح در آسانسورها است و باید آنها را طوری از میدان خارج کنیم، یا اینکه هدایت شوند با دیدن آموزشهای لازم و با کسب صلاحیت های لازم به جرگه افراد مجوز دار حقیقی و حقوقی وارد شوند.
نکته دیگر که شرکتهای طراحی مونتاژ آسانسورباید در ارئه خدمات پس از فروش دقت و حساسیت لازم چه در دوره گارانتی و چه در دوره وارانتی داشته باشند و وظایف خود را به خوبی ایفا کنند صرف نصب و راه اندازی مناسب کافی نیست طبیعتا باید به بحث خدمات پس از فروش دقت لازم را داشته باشیم.
مسئله دیگر، مردم پس از انتخاب آسانسور و پس از نصب و راه اندازی به بحث خدمات پس از فروش توجه کنند که اگر گارانتی تمام شد حتما با یک شرکت ویک فرد دارای صلاحیت قرارداد ببندند تا بحث تعمیر و نگهداری به خوبی انجام شودواینگونه نباشد که بعدا با افراد فاقد صلاحیت یا خودشان دست کاری کنند که این امر مهمی است.
طبیعتا این سمینار میتواند اولین قدم در جهت فرهنگ سازی صنعت آسانسورباشد که به خوبی اطلاع رسانی گردد و امیدواریم که سندیکا این همت را داشته باشد که ما به طبع شغلمان با تشکل های مختلفی ارتباط داریم خوشبختانه سندیکای آسانسور یکی از فعالترین تشکل ها هستند و این امید را داریم که این روند را ادامه دهند.
در این زمینه حتما باید آموزش صحیح استفاده از آسانسور و پله برقی به عموم مردم ، از بچه خردسال تا افراد مسن که با آسانسورو پله برقی ارتباط دارند و استفاده میکنند صورت پذیرد و این آموزشها باید به گونه ای باشد که همه متوجه باشند و بفمهمند و به درستی بتوانند از این تجهیزات که در زندگی امروز تقریبا در تمامی ساختمانها به کار میرود استفاده نمایند. ( اطلاع داریم که ساختمانهای بالای سه طبقه که شهرداری الزام کردند که حتما باید دارای آسانسور باشد).
من نکته ای به ذهنم رسید که شبکه سلامت در صدا و سیما وجود دارد در این برنامه به مسائل پزشکی و سلامتی اشاره میشود شاید آموزش استفاده از تجهیزات آسانسوری یکی از مواردی باشد که در شبکه سلامت ارائه و اطلاع رسانی شود زیرا با جان وسلامت مردم سروکار دارد، ما سعی میکنیم به خاطر اینکه دست شرکتهای فاقد صلاحیت را ببندیم اسامی شرکتهای مجاز آسانسوری را در سایت وزارت مربوطه اطلاع رسانی کنیم واین اطلاع رسانی طوری باشد که مردم بتوانند اگر بخواهند با شرکتهای آسانسوری قرارداد ببندند برای تایید صلاحیت آنها از این سایت استفاده کنند .
نکته دیگردر زمینه فرهنگ سازی عرض میکنم که استفاده کنندگان و مصرف کنندگان و آحاد مردم این را بدانند که اگر در زمینه آسانسورهای منصوبه با مشکلی مواجه هستند میتوانند نظرات و شکایتهایشان را به سندیکای آسانسور بدهند و اطلاع دارم که دوستان، کمیته هایی دارنند و رسیدگی میکنند ضمن اینکه در کارهایی که پیش رو داریم بحث رسیدگی به حقوق مصرف کننده یکی دیگر از مواردی است که حتما به آن پرداخته میشود. در بحث آموزش قبل از هر چیز تقویت توان علمی و مهندسی عزیزانی که در صنعت آسانسور مشغول به کار هستند حتما ضروری میباشد البته افرادی در این صنعت مشغول هستند که با علم و با اطلاع و دارای تحصیلات کافی هستند اما نباید به این مسئله قانع باشیم، باید دوره های آموزشی مختلفی داشته باشیم که در هر سطحی که هستیم به سطح بالاتری برویم و روی مسائل تحقیق وبررسی کنیم و به وضع موجود قانع نباشیم به روز کردن اطلاعات ما در این صنعت یک سیاست همیشگی برای ما باید باشد. من فکر میکنم ضمن اینکه تجربه در این صنعت بسیار مهم است حتما باید رویکرد علمی داشته باشیم. در این صنعت ما مرکز علمی کاربردی داریم مشغول آموزش نیروها در سطح کاردانی هستند اما در سطح دانشگاه نیز باید دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور مشخص مرتبط با این صنعت ایجاد نماییم.
در زمینه قطعات و تجهیزات آسانسور، برخی از قطعات دارای استاندارد هستند ولی سازمان ملی استاندارد ، شورای عالی استاندارد باید قطعاتی که حساسیت خاصی دارنند روی استاندارد اجباری اینها کار کنند و استاندارد اجباری را اعلام نماید.
نکته بعدی شرکتهای بازرسی آسانسور هستند که در دستور کار شورای سیایت گذاری قرار گرفته و باید مقداری بازنگری شود و رویه انجام کارها خصوصا شعبی که این شرکتها در استانها و شهرستانها دارنند وهمچنین نحوه کار، به مرور آماده میشود و اطلاع رسانی صورت میگیرد.
دو نکته دیگر وجود دارد که ما به عنوان دفتری که استفاده از توان داخل و اجرای قانون حداکثر به ما ارجاع شده انتظار داریم که شرکتهای آسانسوری با رعایت موضوع ایمنی و کیفیت ، حداکثر استفاده را از قطعات و تجهیزات داخلی در طراحی و نصب آسانسورها داشته باشند و این قضیه را مورد پیگیری قرار میدهیم.
طبیعتا ما انتظار داریم شرکتهای برتر با شرکتهای معتبر بین المللی همکاری مشترکی داشته باشند و اگراین امکان وجو دارد سرمایه گذاری مشترکی داشته باشند ما باید شاهد صادرات به کشورهای خصوصا منطقه باشیم ، از دوستان خواهش میکنم همین الان نمایشگاهی که در عمان برگزار شد و آقای مهندس نعمت زاده و صالح نیا همین الان در آنجا حضور دارند و نمایشگاهی که چندی دیگر در قطر و افغانستان و عراق برگزار میگردد شرکتهای آسانسوری میتوانند در این نمایشگاهها حضور داشته باشند و در آنجا بازاریابی کنند ماهیچ وقت نباید به بازار داخلی قانع باشیم و باید افق های دورتری را ببینیم.
در پایان صحبت تشکر میکنم از برگزاری این سمینار و خواهش ویژه که دارم با توجه به نکاتی که گفته شد ودر دستور کار شورای سیاست گذاری آسانسور وجو دارد خواهشمندم دوستان در رابطه با مسائلی که مطرح شد و همچنین سایر مسائلی که فکر میکنند ساماندهی و اصلاح امور در زمینه صنعت آسانسور ، پله برقی، راهروی برقی و… مورد توجه هست و باید به آن توجه شود ما را از نظرات خود بهره مند کنند واین نظرات را برای ما ارسال نمایند به دبیرخانه شورای سیاست گذاری و هماهنگی صنعت آسانسور تا این نظارت را مورد توجه قرار دهیم و آن مواردی که خودمان میتوانیم تصمیم بگیریم ، تصمیم بگیریم و اگر مواردی که لازم است به عنوان مصوبه دولت یا حتی قانون در مجلس تنظیم شود این کار را انجام خواهیم داد. امیدوارم که با کمک و همیاری شما عزیزان و دقت و توجه ای که خواهید فرمود شاهد رشد و بالندگی این صنعت در کشور اسلامی عزیزمان باشیم، موفق و سرافراز باشید.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *