خانه رسانه گزارش گزارش اختصاصی جلسه مشترک مدیران انستیتوی بازرسی هلند و نماینده‌ انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله برقی ایران

گزارش اختصاصی جلسه مشترک مدیران انستیتوی بازرسی هلند و نماینده‌ انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله برقی ایران

img empty - گزارش اختصاصی جلسه مشترک مدیران انستیتوی بازرسی هلند و نماینده‌ انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله برقی ایران

گزارش جلسه مشترک نماینده انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله برقی (http://www.lima.ir) با انستیتو بازرسی هلند(http://www.liftinstituut.nl) در مورد چگونگی آغاز همکاری طرفین در مورد استانداردسازی قطعات تولیدشده در ایران و صادرات آن به کشورهای منطقه، اروپا و آمریکای شمالی

این جلسه در تاریخ “24 مارس 2017 ” با حضور مدیران انستیتوی بازرسی هلند و نماینده‌ی انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله برقی ایران ، با حضور سردبیر وب‌سایت آسانسور دات آی آر به عنوان گزارشگر این جلسه، در محل “نمایشگاه تخصصی آسانسور و پله برقی استانبول ترکیه” برگزار گردید.
header - گزارش اختصاصی جلسه مشترک مدیران انستیتوی بازرسی هلند و نماینده‌ انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله برقی ایران

سؤال اول نماینده انجمن تولیدکنندگان از آقای ” آلبرت جان فن امن” ، رییس بخش صدور گواهی استاندارد انستیتو هلند:
شرایط اخذ گواهینامه استاندارد برای تولید کنندگان قطعات آسانسور چیست و کارخانجات و کارگاه های صنعتی برای اخذ گواهینامه بین المللی ، با چه محدودیت هایی مواجه خواهند شد؟
پاسخ: هیچ‌گونه محدودیتی برای کمپانی‌های سازنده ی قطعات ، در سراسر ایران وجود ندارد.
ما همواره به کیفیت قطعات توجه می‌کنیم و اندازه ی کارخانه و یا کارگاه صنعتی، ملاک نمی‌باشد، اما بسیار مهم است که کمپانی مورد نظر،باید قبلا اجازه فعالیت از سوی وزراتخانه ها، انجمن ها و یا سندیکاهای معتبر را اخذ نموده باشد.
ما همواره به بررسی کیفیت جز به جز قطعات می‌پردازیم و حتی تعداد کارکنان و کارمندان کمپانی ها نیز، برایمان ملاک نمی‌باشد.
ایشان با اشاره به بیوگرافی استیو جابز خاطر نشان کردند، تاریخ نشان داده محصولاتی که مسیر تکنولوژی را تغییر داده اند، از دل گاراژهایی در منازل مسکونی بیرون آمده اند اما با توجه به قانون های اجرایی در کشورهای مختلف، مسیر درستی را پیموده اند.
بنابراین، حداقل‌های صادر نمودن گواهی استاندارد برای کارگاه‌های کوچک، داشتن شرکت ثبت شده، ارائه پروانه ی کسب و یا طراحی و مونتاژ از سوی وزارت خانه ها، انجمن ها و یا سندیکاهای معتبر میباشد.
همچنین ، نظر به اینکه استاندارد ها ی اجرایی در ایران ، با استانداردهای جهانی فاصله دارد، لذا به تمامی تولید کنندگان قطعات آسانسور و پله برقی، مدیران کمپانی ها ، دانشجویان و حتی اساتید این صنعت توصیه می کنم که در دوره آموزشی که بزودی در ایران برگزار خواهد شد، شرکت کنند.
ما برای مدت یک هفته، استادی را برای آموزش استاندارد، به ایران اعزام خواهیم کرد. موضوع آموزش، استاندارد EN81 خواهد بود و باعث آشنایی آنها با الزامات استانداردهای جهانی میگردد.

turkey report1 - گزارش اختصاصی جلسه مشترک مدیران انستیتوی بازرسی هلند و نماینده‌ انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله برقی ایران

سؤال دوم نماینده انجمن تولید کنندگان از آقای ” دنیس لیندبوم” ، رییس بخش بازرگانی انستیتو هلند این گونه مطرح شد:
با توجه به اختلاف چشم گیر بین ” واحد پول ایران و واحد پول اروپا یورو” ، اخذ گواهینامه از انستیتو آسانسور هلند شامل هزینه های بالایی برای تولید کنندگان ایرانی خواهد شد.
آیا این امکان وجود دارد که بررسی، تست و صدور گواهی استاندارد ، برای کارخانه ها و کارگاه هایی که محصولات مشترک تولید می کنند، بصورت یکجا انجام شود؟

پاسخ: قطعا این مهم صورت خواهد پذیرفت. بنده مطلع هستم که در ایران، تعداد کارخانه ها و کارگاه هایی که موتور، تابلو فرمان، پاراشوت ، گاورنر و سایر قطعات آسانسور را تولید می کنند ، زیاد است.
لذا با تدوین یک جدول زمانی ، کارشناسان مختلفی را برای بررسی و انجام آزمون های قطعات مختلف ، به ایران ارسال خواهیم کرد.
شروع این فرآیند بستگی به تعداد درخواست کنندگان خواهد داشت.
مثلا اگر 30 کارگاه تولید تابلو فرمان بصورت یکجا درخواست گواهینامه ی استاندارد نمایند، کارشناسان تابلو فرمان به ایران اعزام می گردند.

نماینده انجمن تولید کنندگان، سؤال سوم خود را اینگونه پرسیدند:
قبل از شروع فرآیند بازرسی ، چه مراحلی را برای تسریع در روند این امر انجام خواهید داد و آیا این فرآیند شامل تخفیفات گروهی نیز خواهد شد؟
رییس بخش بازرگانی انستیتو بازرسی هلند اینگونه پاسخ دادند:
قبل از ورود به ایران و شروع پروسه ی استاندارد سازی، برای آن دسته از تولیدکنندگانی که قرارداد را امضا نموده اند، یک چک لیست ارسال خواهد شد تا نسبت به برطرف سازی معایب محصولات خود ، اقدام نمایند.
علاوه بر آن ، من هم برای دومین بار تاکید میکنم که تمام کسانی که قصد اخذ گواهینامه ی استاندارد برای محصولات خود را دارند، جهت آشنایی بیشتر با قوانین جهانی، در کلاس های آموزشی انستیتو بازرسی هلند در ایران، شرکت نمایند.
همچنین پس از عقد قرارداد ، به تمامی تولیدکنندگانی که بصورت یکجا اقدام به اخذ گواهینامه ی استاندارد نمایند، تخفیف تعلق خواهد گرفت.

turkey report12 - گزارش اختصاصی جلسه مشترک مدیران انستیتوی بازرسی هلند و نماینده‌ انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله برقی ایران

سؤال: لطفا در مورد ارزش و مرتبه ی استانداردهای EN81 بیشتر برایمان توضیح دهید.
مبنای صدور گواهینامه و آزمون های نوعی برای تمامی محصولات، استاندارد EN81 خواهد بود.
آن دسته از تولید کنندگانی که قصد صادرات محصولات به خاورمیانه را دارند، باید قطعات را مطابق استاندارد EN81_1 تولید نمایند.
آن دسته ار تولید کنندگانی که قصد صادرات محصولات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا آمریکای شمالی را دارند، باید قطعات را مطابق استاندارد EN81_20 تولید نمایند.
سؤال: آیا لیست قیمت مدونی برای مراحل بررسی و صدور استاندارد برای قطعات مختلف وجود دارد؟
جناب آقای ” آلبرت جان ون امن” پاسخ دادند:
با توجه به اینکه پروسه صدور گواهی استاندارد، یک پروسه ی عملیاتی و زمان بر می باشد ، امکان تهیه لیست قیمت برای تمامی قطعات وجود ندارد!
اما پروسه برخی از قطعات پایه ای و Basic که استاندارد آنها در طول زمان، دچار تغییرات عمده نمی شود را می توان بصورت لیست قیمت عرضه نمود.

سؤال: لیست قیمت برای کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی در ایران را چه زمانی آماده خواهید نمود؟
در حال حاضر کشور ترکیه شدیدا به فکر صادرات محصول به کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا و آمریکای شمالی است و تقریبا تمامی کمپانی های تولید کننده ی قطعات در ترکیه، در حال گذراندن مراحل مختلف ارائه ی گواهینامه هستند و انستیتو بازرسی هلند به شدت مشغول انجام بازرسی های مختلف است.
با این حال، در اولین فرصت و در آینده نزدیک، لیست قیمت برای شما ارسال خواهد شد.

در پایان، نماینده ی انجمن تولید کنندگان قطعات، از ایشان خواستند تا پیام و یا توصیه ای را برای تولیدکنندگان قطعات در ایران ارسال نمایند.
پاسخ ایشان بسیار شنیدنی بود:
کشور ایران، در سال 2016 میلادی، قریب به 45 میلیون دلار واردات قطعات آسانسور و پله برقی داشته است که با نگاهی به لیست تولید کنندگان این قطعات متوجه می شویم که بسیاری از آنها فاقد استانداردهای بین المللی هستند، حال آن که در طول سنوات گذشته که به ایران سفر کرده ایم ، متوجه شده ایم که کیفیت برخی قطعات تولید شده در ایران، بسیار بالا و قابل رقابت با برندهای جهانی است.
توجه داشته باشید که مطابق آمارهای جهانی،
* فقط 10 درصد از محصولات جدید پس از سه سال هنوز در بازار حضور دارند
* از هر 7 ایده جدید فقط یک ایده به تولید می رسد
97% *درصد ایده های جدید به مرحله معرفی به بازار نمی رسند وفقط 3 درصد از آنها موفق به ورود به بازار می شوند

جالب است که در کشور ایران این حجم از تولیدات را شاهد هستیم و تنها اشکال این محصولات، نداشتن گواهینامه های بین المللی معتبر است.

یک انتقاد هم به مدیران ایرانی وارد است.
در زمان حضور ما در سمینارها و همایش های مختلف در ایران، بسیاری از مدیران شرکت ها نسبت به همکاری با انستیتو بازرسی هلند به شدت ابراز علاقه نشان می دهند اما پس از مراجعت ما به کشور هلند، حتی یک ایمیل رسمی هم برای ما ارسال نمی کنند و یا پاسخگوی ایمیل های ما نیستند که این رفتار در شان مدیر یک کارخانه و یا کمپانی نیست!
لذا ترجیح می دهیم که یک سازوکار رسمی و بی طرف ، پیگیر ثبت قرارداد ها و مکاتبات اداری باشد و کمپانی ها نامه ی درخواست رسمی با سربرگ کمپانی خود ، مبنی بر ابراز علاقه مندی برای اخذ گواهینامه استاندارد را به زبان انگلیسی برای آن سازمان ارسال نمایند و پس از آنکه مطمئن شدند که محصولشان حداقل‌های کسب استاندارد را دارد، بصورت گروهی ، با ما تماس حاصل نمایند.
سپس ما لیستی از اقداماتی که باید قبل از ارسال بازرس به ایران انجام شود را برای ایشان ارسال خواهیم نمود.

تمامی همکاران تولید کننده ی قطعات آسانسور و پله برقی برای دریافت فرمت نامه انگلیسی می توانند از طریق تلفن ۴۴۶۰۷۹۹۸ ۰۲۱۱ و یا با مراجعه حضوری به آدرس : تهران، اتوبان همت غرب، سردار جنگل شمال، بلوار مخبری پلاک ۱۰۷ واحد ۳ انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله برقی و یا با ارسال فکس، برای دریافت فرمت نامه، اقدام نمایند.
دریافت نامه رایگان است و شامل هیچگونه هزینه ای نخواهد شد.

وب سایت آسانسور دات آی آر (asansor.ir) برای تمام کسانی که در جهت ارتقاء سطح کیفی محصولات تولیدی در ایران عزیز تلاش می کنند، آرزوی توفیق روز افزون دارد.

turkey report122 - گزارش اختصاصی جلسه مشترک مدیران انستیتوی بازرسی هلند و نماینده‌ انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله برقی ایران

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *