خانه مقالات آسانسور اهمیت ایمنی آسانسور

اهمیت ایمنی آسانسور

img empty - اهمیت ایمنی آسانسور

شما نمی توانید بدون استفاده از پله برقی در فروشگاه ها به گردش بپردازید و با استفاده نادرست از آن می توانید بسیار آسیب ببینید .
به نظر شما چه کسانی بیشتر در استفاده از پله برقی ها صدمه می بینند؟ احتمالا پاسخ شما هم مثل اکثریت افراد ” کودکان ” است . جالب است بدانید بزرگسالان هم در معرض خطر هستند، طبق برآورد از هر 7,300 حادثه پله برقی در سال به طور تخمینی 65 درصد از آن ها مربوط به بزرگسالان است که این آمار توسط کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی اعلام شده است.
به گفته شری ال , پزشک متخصص کودکان در شهر نیویورک که بر روی حوادث ناشی از پله برقی تحقیق می کند ، خراشیدگی و کبودی شایع ترین صدماتی هستند که برای کودکان اتفاق می افتد اما حوادث ناشی از استفاده نادرست از پله برقی میتواند منجر به شکستگی استخوان , پارگی تاندون و عصب ها در افراد بشود .
مهمترین دلیل تمام این صدمات چیست؟؟ به گفته ری لپیر , مدیر اجرایی بنیاد ایمنی آسانسور و پله برقی ” مردم بیشترین آسیب را به دلیل استفاده نادرست از پله برقی می بینند . ” وی همچنین اضافه کرد که در صورت توجه به موارد زیر می توان از بروز این حوادث پیشگیری کرد :
اهمیت استفاده درست از پله برقی را به کودکان گوش زد کنیم . دیده شده کودکان بر روی پله برقی ها شیطنت می کنند یا بر عکس جهت حرکت پله برقی حرکت می کنند . این عمل یکی از خطرناک ترین کارهایی می باشد که باید از انجام آن خودداری شود.
هیچ وقت با کالسکه از پله برقی استفاده نکنید . برخی از والدین معمولا در مواقعی که عجله دارند به جای استفاده از آسانسور با بچه سوار بر کالسکه , از پله برقی استفاده می کنند . وزن کالسکه باعث می شود تعادل شما به هم بخورد و ممکن است باعث افتادن شما و کودکتان شود .
بسته های خرید , کیف دستی یا حتی وزن خود را بر روی دستگیره های ریلی پله برقی قرار ندهید . دستگیره ها وپله ها به گونه ای طراحی شدند که در یک جهت حرکت کنند تا افراد بتوانند تعادل خود را حفظ کنند . ولی اعمال فشار وزن زیاد بر روی ریل ها باعث میشود سرعت آن ها کم شده و تعادلتان بر هم بخورد .
دستگیره هارا به آرامی بگیرید تا زمانیکه از پله برقی پیاده شوید . رعایت این نکته مخصوصا برای افراد سالمند که خیلی نمیتوانند تعادل خود را حفظ کنند و از لحاظ جسمانی ضعیف هستند مهم می باشد .
نکات ایمنی مضاعف برای کودکان :
برای امنیت بیشتر کودکانتان به این توصیه های کارشناسان توجه کنید :
قبل از سوار شدنشان حتما بند کفش هایشان بسته باشد . بچه های سنین پایین تر از 5 سال را خودتان در انتهای پله برقی پیاده کنید زیرا معمولا حس کنجکاوی آنها برای مشاهده حرکت پله ها در انتهای پله برقی باعث تعلل آنها در پیاده شدن و در نتیجه بروز حادثه می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *