خانه آموزش نحوه ایستادن در آسانسور

نحوه ایستادن در آسانسور

img empty - نحوه ایستادن در آسانسور

خانم ربکا روسی , دانشجوی دکترای علوم شناختی و قوم نگاری, در باره رفتار انسانها در آسانسور , بر روی دو ساختمان از بلندترین ساختمان های اداری در آدلاید استرالیا تحقیق کرده است . پس از صحبت با حدود 30 مسئول آسانسور در این دو ساختمان , به این نتیجه رسید که مردم تمایل دارند با یک نظم خاصی در آسانسور بایستند .
از نظر وی به نظر میرسد اکثر مردان مسن تر , مستقیم به قسمت عقب کابین می روند ، در جلوی آنها مردان جوان تر و در مقابلشان زنان از هر سنی می ایستند .
همچنین نقطه ای که افراد در طول مسیر نگاهشان را به آن چشم می دوزند تفاوت دارد . مردان گاهی به صفحه مانیتور, آینه های کابین خود یا دیگران را نگاه می کنند در حالیکه زنان به تنها به مانیتور نگاه می کرده و از تماس چشمی به جز در مواردی که وارد گفتگو می شدند , خود داری می کردند .
به عبارت ساده تر ,مردان تمایل به چک کردن خود و دیگران در طول مسیر را دارند , از طرف دیگر زنان تنها وقتی با زنان دیگری هم مسیر هستند به آینه نگاه می کنند .
روسی از اینکه چه چیزی علت این موارد می باشد و یا اینکه آیا انتهای آسانسور حالتی از قدرت را دارد ؟ مطمئن نمی باشد. از نقطه نظر ایشان به نظر می رسد کسانی که خجالتی هستند جلوتر می ایستند و در جایگاهی قرار می گیرند که بقیه مسافران را نبینند و در مقابل افرادی که راحت تر هستند و خجالت کمتری دارند در عقب می ایستند , جایی که تصویری از بقیه افراد داشته باشند .

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *