خانه اخبار و مطالب روز از سامانه مدیریت بازرسی آسانسور چه می دانید؟

از سامانه مدیریت بازرسی آسانسور چه می دانید؟

img empty - از سامانه مدیریت بازرسی آسانسور چه می دانید؟

رئیس اداره اندازه شناسی،اوزان ومقیاس ها اداره کل استاندارد استان ایلام با بیان اینکه پس از بازرسی‌های به عمل آمده از آسانسورهای نصب شده در این استان، بیش از 60 گواهینامه تأییدیه آسانسور توسط این اداره کل صادر شد، کار سامانه مدیریت بازرسی آسانسور را نیز تشریح کرد.
« مجتبی پالیزبان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 60 گواهینامه تأییدیه ایمنی آسانسوراماکن عمومی ودولتی،مسکن مهر،بیمارستانها،دانشگاهها وپروژه های عمرانی وشخصی توسط چهار شرکت تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد که دارای کارشناسان بومی استان و دفتر این شرکت‌ها در استان مستقر است صادر شد .
وی گفت : با توجه به اهمیت ایمنی کاربران آسانسورها و ارتقای کیفیت آن‌ها، در جلسه کمیته استانداردسازی وارتقاء کیفیت کالا وخدمات استان نیز مقرر شده است شهرداری های استان در خصوص اجرای هر چه بهتر استاندارد آسانسور، با استاندارد استان همکاری کنند و تمام ساختمان‌های دارای آسانسور بدون اخذ تأییدیه ایمنی و گواهی استاندارد مجاز به اخذ پایان کار نباشند .
رئیس اداره اندازه شناسی،اوزان ومقیاس ها اداره کل استاندارد استان ایلام تاکید کرد: با توجه به افزایش تعداد آسانسورهای نصب شده در استان، حفظ سلامت و ایمنی فردی و عمومی، حصول اطمینان از کیفیت دستگاه های آسانسور و نظارت بر نصب آسانسور و اطمینان از ایمنی آن ضروری است و با اجرای کامل و دقیق موازین و الزامات استاندارد آسانسور، حوادث ناشی از آن کاهش یابد .
وی افزود: سامانه مدیریت بازرسی آسانسور در راستای استقرار دولت الکترونیک جهت روان سازی فعالیت‌ها و شفافیت فرایند بازرسی آسانسور بمنظور ارائة خدمات بهتر در جهت تامین منافع اربابان رجوع سازمان ملی استاندارد ایران طراحی گردیده و کلیة فعالیتهای بازرسی ،ثبت درخواست، بازرسی و صدور گواهی ایمنی و کیفیت آسانسوردر این سامانه به‌صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد .
رئیس اداره اندازه شناسی،اوزان ومقیاس‌های اداره کل استاندارد استان ایلام گفت: در این سامانه پس از ثبت درخواست توسط شرکت‌های فروشنده ، بصورت اتوماتیک بین شرکت‌های بازرسی تایید شده در سامانه توزیع خواهد شد و این عملیات توزیع بازرسی‌ها بدون دخالت ودخل وتصرف افراد انجام می‌گیرد و اطلاع‌رسانی در تمام مراحل فرایند بازرسی برای شرکت‌ها و متقاضی بوسیله «پیامک» و « پست الکترونیکی» انجام می‌شود .
پالیزبان ادامه داد: این سامانه به منظور کنترل و بهتر به مراجعین، تسهیل در روند کاری بازرسی،دسترسی آسان ارباب رجوع برای انجام خدمات اداری،ارئه خدمت بهینه به مردم بوده وبا راه اندازی این سامانه نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان صدور پروانه تائیدیه ایمنی آسانسور نمی باشد وتمام مراحل تا زمان بازرسی الکترونیکی است .
وی در خصوص شرکتهای تأییدیه فنی آسانسور و نحوه ارجاع کار و تعرفه خدمات کارشناسی گفت: شرکت‌هایی مجاز به انجام امور بازرسی در زمینه آسانسور هستند که دارای پروانه تأیید صلاحیت از مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران باشند و این شرکت‌های مجاز با آموزش نیروهای متخصص بومی آسانسور اقدام به جذب نیرو و بسط و توسعه ایمن سازی آسانسور در استان‌ها می‌کنند که در این راستا نیز اداره کل استاندارد ایلام با رایزنی و صدور اطلاعیه و نامه‌نگاری با این شرکت‌ها جهت تاسیس دفتر در استان اقدام کرد و نتیجه موضوع این بود که چهار نفر از بازرسان این شرکت‌ها جهت جلوگیری از انحصاری کردن فعالیت‌ ‎ ها در استان پذیرش و آموزش دیده‌اند و با بکارگیری از تکنولوژی‌های جدید ابزار، مقدماتی فراهم کرده که ارجاع کار به صورت کاملا تخصصی و سامانه‌ای بدون دخالت انسان است که این کار باعث تسریع در روند کار شده است .
پالیزبان در پایان از مردم خواست جهت نصب وراه اندازی آسانسور فقط از واحدهای دارای پروانه طراحی ومونتاژ آسانسوردارای مجوز از سازمان صنعت،معدن وتجارت استفاده کنند زیرا که نصب آسانسور توسط شرکت‌های غیرمجاز ممنوع بوده و مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی نصب آسانسور توسط این شرکت‌های سودجو بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور خواهد بود .

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *