خانه مقالات عمومی قانون برای نام گذاری 13

قانون برای نام گذاری 13

img empty - قانون برای نام گذاری  13

از گذاشتن نام شهر، محله، یا یک مکان معروف به عنوان نام کسب و کارتان خودداری کنید. در زمان گسترش کسب و کارتان در صورت خروج از آن منطقه شما را دچارمشکل میکند.
٢. عدم استفاده از نام و یا نام خانوادگی خودتان ، این‌ نامگذاری‌ها تصویر درستی در ذهن مشتری ایجاد نخواهد کرد و اعتماد کمتری به اینوع کسب و کارها می‌کنند.
٣. واژه‌های محلی و اصطلاحات طنزآمیز نظر افراد را برای مدتی کوتاه بکار شما جلب می‌کند، ولی منجر به فروش زیاد شما نخواهد شد. افراد بجای توجه به محصول شما فقط به نام شما توجه میکنند .
٤.درست است که نام شما باید ساده باشد و در ذهن مشتری سریع جای بگیرد. اما زیاد کوتاه بودن نام باعث می‌شود نام شما به چشم نیاید. در انتخاب نام دقت کنید حداقل از ۳ حرف تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند. به خاطر سپردن نام‌های بیش از ۳ کلمه بسیار مشکل است.
٥. نام حقوقی خود را هرگونه که مایلید به ثبت برسانید و در عوض یک نام تجاری و مستعار کوتاه برای کسب و کار خود پیدا کنید. قطعا یک نام کوتاه مانند نوکیا به مراتب موفق تر از نامی چون سونی اریکسون در بازار رقابتی تلفن های همراه عمل خواهد کرد. حال آنکه نام های کوتاه نه تنها بیشتر دست نخورده و صحیح در ذهن مخاطب باقی می ماند، بلکه به بخت بیشتری در شیوه نگارش نیز رو به رو می شوند.
٦. نام منحصر بفرد برای کار و محصول شما اقبال بیشتری را به همراه میآورد. نام های که قبلا شنیده نشده اما از تلفظ و نگارش راحتی برخوردار باشند می تواند شما را به یکی از بزرگ ترین رهبران بازار بدل کند. نام هایی چون Adobe ، گوگل، یاهو و سونی کاملا منحصر به فرد است که پیش از آن کمتر کسی آن را شنیده بود .
٧.بسیاری ساده بودن یک نام را با کوتاه بودن آن اشتباه می گیرند. این در حالی است که بسیاری از نام های ساده چون «گاج» خود نیاز به نام گذاری مجدد (Renaming) دارند. در عوض نام های ساده ای چون کاله یا تکدانه به واسطه نام ساده ای که در ذهن ماندگار است نیمی از راه را رفته اند.
٨.اگرچه همواره رقابت بازاریابان در نام گذاری، در انتخاب نام کوتاه بیشتر به چشم می آید اما شما فریب نام های اختصار را نخورید. شرکت IBM بیش از یکصد سال پیش دقیقا در زمانی که هنوز نام های متعددی در بازار رقابتی اش وجود نداشت پایه گذاری شد. در حالی که امروز در تمامی بازارها هزاران نام وجود دارد و حتی اگر شما نخستین فعال یک بازار جدید باشید به واسطه وفور نام ها، دیگر برای این کار دیر شده است. نام های اختصار توانایی تداعی هیچ ذهنیتی را در سلسله افکار مشتری به جهت خرید و وفاداری به برند نخواهند داشت.
٩.انتخاب نام های عمومی بزرگ دام برای دفع شما از بازار است. نام هایی چون میهن، کبریت توکلی و گلستان با حضور یک رقیب که نامی خاص داشته باشند به چالش کشیده خواهند شد. برای مثال دایتی یک نام خاص و آماده برای رقابت با میهن یک نام عمومی و آشنا بود چراکه واژه میهن همیشه به یک کلمه کامل کننده دیگر مثل بستنی میهن نیاز دارد اما دایتی، دایتی است!
١٠. هيونداي نمونه بارزترین نمونه ناموفق نام گذاری در این زمینه است! جالب آنجاست نوع نوشتار و تلفظ این نام در اغلب زبان ها با مشکل مواجه است. Hyundai که در ایران هیوندای خوانده می شود در اصل هاندای است. شما باید نامی را انتخاب کنید که مصرف کننده با واسطه شنیدن نام بتواند به راحتی نام شما را نوشته و از آن مهم تر در اینترنت نام صحیح شما را تایپ کنید.
١١.بعضی ها اصرار به استفاده یا خلق نام های عجیب و غریبی دارند که حتی وفادارترین مصرف کنندگان و مشتریانشان هم نمی توانند به خوبی نام کسب و کار یا محصول ایشان را استفاده کنند. نام هایی چون هاویلوکس یا HSBC جز نام های معیوب در این زمینه به شمار می روند. به یاد داشته باشید برای برندهایی که به دنبال برتری هستند، دهان مردم مهم ترین عضو آنهاست. چراکه بازاریابی دهان به دهان یکی از مهم ترین شیوه های موثر بازاریابی به شمار می رود!
١2.به دنبال نامی باشید که مصرف کننده با گفتن آن آهنگ خاصی را نیز بشنود. نام های صدادار می توانند به سرعت صداساز نیز شوند و سروصدا چیزی است که شما در برندینگ به آن به شدت نیاز خواهید داشت. از طرفی نام های صدادار شانس بیشتری در تبلیغات خود به صورت موثر خواهند داشت. نامی چون Blac Berry، چی توز، تولی پرس و مخصوصا اشی مشی از این دسته هستند.
١3.نام های تکراری بودجه و انرژی زیادی را برای برندینگ خود نیاز دارند. برای مثال ماهان نام تکراری و پرهزینه است. با شنیده شدن نام ماهان، عده ای به یاد هواپیمایی ماهان و عده دیگری به یاد موسسه آموزش عالی آزاد ماهان خواهند افتاد. بودجه بازاریابی خود را در برندینگ و تبلیغات هدر ندهید.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *