خانه اخبار و مطالب روز 3 روند رو به افزایش در فناوری آسانسور

3 روند رو به افزایش در فناوری آسانسور

img empty - 3 روند رو به افزایش در فناوری آسانسور

ما سه روند کلیدی را برجسته می‌کنیم که نگاه ما به ایمنی آسانسور، فناوری و حتی نحوه کار آسانسور را تغییر می‌دهند. این پیشرفت‌ها نه تنها فضای اصلی را به حداکثر می‌رساند، بلکه تعمیر و نگهداری را برای مالکان ساختمان، مدیران تأسیسات و مکانیک آسانسور آسان‌تر می‌کند.

صنعت آسانسور در میان چندین پیشرفت بازی است که می تواند شیوه کار آسانسورها را در ساختمان شما متحول کند. در زیر به سه روند قابل توجه و چگونگی تغییر این صنعت نگاه می کنیم.

روند شماره 1: آسانسورهای بیشتر، شفت های کمتر

سیستم آسانسور TWIN که بیشتر در اروپا رایج است، اکنون در ایالات متحده روند رو به رشدی دارد. TWIN یک سیستم آسانسوری است که در آن دو آسانسور معمولی در یک محور قرار می گیرند و مستقل از یکدیگر عمل می کنند. دستگاهی که فاصله بین هر دو آسانسور را کنترل می کند از برخورد یا برخورد آنها جلوگیری می کند.

image 1024x652 - 3 روند رو به افزایش در فناوری آسانسور
سیستم TWIN این پتانسیل را دارد که انقلابی در نحوه استفاده مالکان ساختمان از فضای اصلی خود ایجاد کند.

TWIN که توسط یک شرکت چند ملیتی آلمانی با تمرکز بر مهندسی صنایع thyssenkrupp راه اندازی شد، اخیراً در آتلانتا، GA، در ساختمان 21 طبقه Coda به طور کامل عملیاتی شد. 40 TWIN دیگر برای 50 Hudson Yard در منهتن برنامه ریزی شده است که در سال 2022 به چهارمین ساختمان تجاری بزرگ در شهر نیویورک تبدیل خواهد شد

آسانسورهایی که چندین کابین را در یک شفت ترکیب می کنند، کارایی تاسیسات شما را به چهار روش به حداکثر می رساند:

1. فضای اصلی بیشتر

مارک شرودر، مدیر فروش ساخت‌وسازهای جدید در Thyssenkrupp، می‌گوید هسته هر ساختمان – از جمله چاه آسانسور، سرویس‌های بهداشتی و سایر سیستم‌های مکانیکی – حیاتی است. ترکیب دو کابین آسانسور در یک شفت به طور موثر یک شفت را قطع می کند و فضای مرکزی بیشتری ایجاد می کند.

شرودر توضیح می دهد: «راه اندازی دو آسانسور در یک چاه به طور منطقی منجر به اشغال کمتر چاله آسانسور می شود که مالکان می توانند برای چیزهای دیگر از آن استفاده کنند.

image 1 - 3 روند رو به افزایش در فناوری آسانسور

2. اضافه شدن ظرفیت حرکتی

سیستم‌های آسانسور سنتی فقط برای رسیدگی به ترافیک زیاد در هر زمان طراحی شده‌اند. زمانی که سطح ترافیک آنها از ظرفیت آسانسورشان بیشتر است، مالکان ساختمان باید چه کاری انجام دهند؟

شرودر می گوید: «اگر این تعداد افراد افزایش یابد، معمولاً به آسانسورهای بیشتری نیاز دارید. با این حال، با سیستم TWIN، می توانید آسانسورهای بیشتری را بدون نیاز به اضافه کردن شفت اضافه کنید. شما در واقع می توانید افراد بیشتری را بدون افزایش تعداد چاهک های آسانسور اداره کنید.

علاوه بر افزایش فضا برای مالکان ساختمان و سفر سریعتر برای عموم، TWIN همچنین دو گزینه برای کسانی که نگران مصرف انرژی توسط دو آسانسور هستند، دارد.

3. موتورهای کوچکتر

منطقی است که مالک ساختمان معمولی نگاهی دقیق به مصرف انرژی بالقوه یک سیستم آسانسور جدید داشته باشد. به گفته شرودر، راه‌هایی برای مالک ساختمان وجود دارد که در صورت نیاز آسانسورها را کاهش دهد و مصرف انرژی سیستم TWIN را کاهش دهد.

image 2 - 3 روند رو به افزایش در فناوری آسانسور

شرودر می‌گوید: «به دلیل دو آسانسور که در چاهک کار می‌کنند، مواقعی وجود دارد که می‌توانیم سرعت کابین‌ها را کاهش دهیم، که سپس به موتورهای کوچک‌تر و غیره نیاز دارد.» “شما در آن شکل کارایی به دست می آورید.”

4. حالت خواب آسانسور

شرودر توضیح می دهد: “زمان های خاصی در روز وجود دارد که به هر دو آسانسور نیازی نیست، به دلیل تقاضای کم در آن زمان خاص در خود ساختمان.” «در این بازه‌های زمانی، امکان خواباندن آسانسورهای خاصی وجود دارد. زمانی که برای ساختمان بیشترین کارایی را داشته باشد می توان آنها را خاموش کرد.»

روند شماره 2: تجزیه و تحلیل در فناوری آسانسور

صنعت آسانسور مانند بسیاری از صنایع دیگر در حال تجربه یک تحول دیجیتال است. در حال حاضر راه‌هایی برای مالکان ساختمان‌ها و مدیران تسهیلات وجود دارد تا تحلیل‌های پیشرفته را از آسانسورهای خود ردیابی کنند. یکی از ارائه دهندگان تجزیه و تحلیل، شرکت شیندلر آسانسور، سه مزیت را از تجزیه و تحلیل داده های آسانسور در اولویت قرار می دهد:

1. تعمیر و نگهداری پیشگو

شیندلر از داده‌های آسانسور استفاده می‌کند تا مالکان را از زمان و مکان نیاز به تعمیر و نگهداری مطلع کند. Nilesh Mhatre، مدیر ارشد فناوری شیندلر می‌گوید: «تشخیص برتر و تجزیه و تحلیل پیشرفته به شیندلر امکان می‌دهد تا به طور پیش‌بینی‌کننده، مشکلات خدمات احتمالی را قبل از وقوع آنها شناسایی، تجزیه و تحلیل و حل کند.

2. بینش در زمان واقعی

شیندلر برای مالکان ساختمانی که علاقه مند به تجزیه و تحلیل آسانسور هستند، تلاش می کند تا این فرآیند را تا حد امکان آسان کند. این شرکت یک نمونه کار دیجیتال طراحی کرده است تا تجزیه و تحلیل و سایر اطلاعات خود را به دست صاحبان ساختمان در هر کجا که هستند در زمان واقعی ارائه دهد.

image 3 1024x683 - 3 روند رو به افزایش در فناوری آسانسور
تجزیه و تحلیل آسانسور راه های ارتباط مالکان و مهندسان ساختمان را تغییر می دهد

Mhatre می‌گوید: این پلتفرم Schindler Ahead نام دارد و به‌منظور ارائه اطلاعات بی‌درنگ به مالکان ساختمان از تلفن یا دستگاه‌های تلفن همراهشان برای کارکرد و مدیریت بهتر ساختمانشان طراحی شده است.

3. ارتباطات پیشرفته از همه طرف

این بینش‌ها بدون فناوری ارتباطی مؤثر و با استفاده آسان از بین خواهند رفت. به گفته Mhatre، اپلیکیشنی به نام Ahead ActionBoard که متعلق به شیندلر است، قصد دارد «تجهیزات، مشتریان و مسافران را با مراکز تماس شیندلر و تکنسین‌ها» متصل کند.

گزارش‌های قابل تنظیم در مورد وضعیت و عملکرد تجهیزات و اعلان‌های مبتنی بر رویداد از طریق برنامه، پیام‌های متنی یا ایمیل، مشتریان، مسافران و تکنسین‌ها را همیشه در جریان قرار می‌دهد.

image 4 - 3 روند رو به افزایش در فناوری آسانسور

مزایای بسته های تحلیل آسانسور عبارتند از:

  • قابلیت اطمینان بالا و افزایش زمان کار، که عملکرد کلی ساختمان را بهبود می بخشد
  • بینش‌هایی درباره طول عمر قطعه که امکان برنامه‌ریزی میان‌مدت مانند تعمیرات یا نیازهای نوسازی را فراهم می‌کند
  • مستندات دیجیتال کامل نمونه کارها تجهیزات
  • آسانسورها را برای تغییر از شبکه های آنالوگ به دیجیتال آماده می کند
  • خدمات اورژانس دیجیتال 24/7
  • به لطف به‌روزرسانی‌های «از طریق هوا» راه‌حلی مقاوم در برابر آینده
  • افزایش ارزش ساختمان

روند شماره 3: استفاده از آسانسورهای اضطراری

معمولاً به ساکنان اخطار داده می‌شود که در صورت تخلیه ساختمان در شرایط اضطراری از آسانسور اجتناب کنند. با این حال، تا حدی به دلیل وقایع غم انگیز 11 سپتامبر، شرکت ملی صنعت آسانسور (NEII) برای کمک به تغییر کدهای ساختمان تلاش کرد تا امکان استفاده از آسانسور در صورت تخلیه اضطراری فراهم شود.

1651069448141 superiorperformance v10 cmyk - 3 روند رو به افزایش در فناوری آسانسور

این مقدار خیره کننده ای از پیشرفت های ایمنی بالقوه را برای ساختمان ها باز می کند. اگرچه اکثر آسانسورهای مدرن باید به روز شوند تا با کد فعلی سیستم تخلیه اضطراری مطابقت داشته باشند، استفاده از آسانسورها برای کمک به انتقال افراد به خارج از ساختمان‌ها می‌تواند به نجات جان انسان‌ها کمک کند و انقلابی در انطباق ADA در ساختمان‌هایی که این تغییر را اتخاذ می‌کنند، ایجاد کند.

مطابق با کدهای جدید

به گفته کوین برینکمن، معاون کدها و ایمنی در NEII، عملیات تخلیه ساکنان (OEO) و آسانسورهای تخلیه ساکنین (OEE) هر دو قبلاً تأیید شده اند و اکنون در لیست کدهای مدل تأیید شده قرار دارند و آماده پذیرش در حوزه قضایی محلی شما هستند.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *