خانه مقالات آسانسور سیستم آسانسور فعال IoT – پیشرفت بزرگی در فناوری آسانسور هوشمند

سیستم آسانسور فعال IoT – پیشرفت بزرگی در فناوری آسانسور هوشمند

img empty - سیستم آسانسور فعال IoT - پیشرفت بزرگی در فناوری آسانسور هوشمند

در طول دهه گذشته، پیشرفت در اینترنت اشیا (IoT) بازار آسانسور را به شدت تغییر داده است. تجزیه و تحلیل پیشگیرانه، مبتنی بر شرایط، تعمیر و نگهداری پیش بینی در هر نوع راه حل آسانسور با استفاده از اینترنت اشیا امکان پذیر است. آسانسورهای هوشمند می توانند عملکرد را نظارت کنند، تصمیمات تعمیر و نگهداری را در زمان واقعی اتخاذ کنند، وضعیت به روز رسانی را ارائه دهند، گزارش های قبلی و غیره به ما امکان می دهد آسانسور را از راه دور کنترل و نظارت کنیم.

با یک برآورد، ارزش بازار فناوری آسانسور هوشمند در سال 2019 به 18.75 میلیارد دلار رسید و انتظار می‌رود تا سال 2027 درآمدی به ارزش 38.27 میلیارد دلار با CAGR 9.1 درصد در طول دوره پیش‌بینی به دست آورد.

چرا حرکت به سمت یک راه حل هوشمند آسانسور حرکت خوبی است؟

یک آسانسور هوشمند از طریق اشکال مختلف اتصال کنترل یا نظارت می شود. آسانسور به صورت داخلی با سخت افزار سفارشی با استفاده از رابط Wi-Fi یا LAN متصل می شود و با استفاده از پین GPIO یا UART با کنترل کننده آسانسور ارتباط برقرار می کند. سخت‌افزار خود را به مرکز اینترنت اشیا ارائه می‌کند و سیگنال‌ها (هر گونه تغییر در پین یا مقدار ثبت GPIO) را به مرکز IoT ارسال می‌کند. هر زمان که کنترلر آسانسور سیگنال را تغییر دهد، توسط سخت افزار شناسایی می شود، در این صورت، سخت افزار آن سیگنال را به مرکز IoT ارسال می کند. IoT central داده‌ها را به لایه برنامه منطقی صادر می‌کند و به منطق اصلی حذف می‌کند تا سیگنال معنادار، پیش‌بینی خطا، تشخیص خطا، و با استفاده از WebSocket به رابط کاربر ارسال شود. نسل بعدی آسانسور اینترنت اشیا نسبت به آسانسورهای سنتی کارآمدتر است. ما قبلاً تست تعمیر و نگهداری را انجام می دادیم، سوابق، وضعیت را پیگیری می کردیم و آسانسورها را به صورت دستی بررسی می کردیم. که خیلی وقت گیر و مقرون به صرفه بود. استفاده از سیستم آسانسور هوشمند مزایای متعددی دارد، اجازه دهید با بحث مختصر در مورد موارد استفاده آسانسور درک کنیم:

جلوگیری از دسترسی غیرمجاز

بیایید فرض کنیم، گروه‌هایی از افراد هستند که از آسانسور برای رسیدن به مقصد استفاده می‌کنند. اکنون این آسانسور هوشمند تنها به افرادی اجازه ورود می دهد که دارای اثر انگشت یا کارت هوشمند هستند که می توانند از آن برای ورود به آسانسور استفاده کنند. آسانسور توسط کانکتور RS232 DB9 به حسگر اثر انگشت یا کارت هوشمند متصل می شود و داده ها را با استفاده از UART به اشتراک می گذارد. سخت افزار PSOC6 رجیستر را با استفاده از پروتکل Modbus می خواند و سیگنال ها را به ابر عمومی مجهز به اینترنت اشیا (مانند AWS، Azure) منتقل می کند. بنابراین فقط به افراد مجاز اجازه استفاده از آسانسور را بدهید.

پیش بینی مقصد

در اینجا، سیستم با استفاده از هوش مصنوعی (AI) پیش بینی می کند. این سیستم چهره را می شناسد و اطلاعات کاربر را با ابر مجهز به اینترنت اشیا به اشتراک می گذارد. ابر اینترنت اشیا مجوز کاربر را بررسی می کند و الگوریتم مدل یادگیری ماشینی (ML) را اجرا می کند و طبقه مقصد کاربر را تعریف می کند. اگر کاربر قبلاً چندین طبقه را بازدید کرده باشد، با استفاده از پروتکل VoIP، یک پیام صوتی از انتهای آسانسور ارسال می‌شود، در پاسخ به آسانسور، کاربر می‌تواند با استفاده از فرمان صوتی صحبت کند و طبقه ورود را بگوید. از این رو، این نوع فناوری هوشمند و نوآورانه نه تنها ما را به سطح بالایی در دنیای نوآوری می برد، بلکه به ما کمک می کند تا در صورت بروز مجدد هر وضعیت همه گیر در زندگی، با آن مبارزه کنیم.

مزایای اتخاذ راه حل های آسانسور هوشمند

پیش بینی تعمیر و نگهداری

خطا یک ناهنجاری است که بر اساس پین I/O یا مقدار ثبت آسانسور ایجاد می شود. بر اساس پایه GPIO و مدل خطای تولید شده ML سطح تعمیر و نگهداری را پیش بینی می کند و تصمیم می گیرد که در کدام قسمت از تعمیر آسانسور مورد نیاز است. وقتی پین GPIO تغییر می‌کند، روی منطق ابری اجرا می‌شود و داده‌های معنی‌داری مانند وضعیت آسانسور و خطاها تولید می‌کند.

نظارت زنده آسانسور

آسانسورها دارای برخی اطلاعات قابل تغییر مانند جهت آسانسور، وضعیت آسانسور، موقعیت فعلی آسانسور، وضعیت فعلی درب آسانسور و غیره هستند. اطلاعات معناداری تولید خواهد شد. این اطلاعات به‌طور زنده در رابط کاربری به‌روزرسانی می‌شود تا کاربر بتواند آسانسور را در انتهای خود و مکان را از راه دور کنترل کند. کاربر همچنین می تواند وضعیت آسانسور و نقص موجود در آسانسور را ردیابی کند.

کنترل از راه دور

در برخی از سطوح، اگر کاربر نیاز داشته باشد که برخی از دستورات را به آسانسور منتقل کند، مانند راه اندازی و توقف آسانسور در مدت زمان مشخص، روشن/خاموش کردن خط اصلی، یا اجرای برخی قوانین موتور در آسانسور، بر اساس دستور کاربر، آسانسور این کار را انجام خواهد داد. با استفاده از دستور مرکزی اینترنت اشیا انجام دهید. در اینجا، در نیروی انسانی و زمان برای بررسی یا انجام دستی کارها صرفه جویی می شود.

تست از راه دور

همانطور که قبلاً ذکر شد، عیوب با استفاده از پین GPIO شناسایی می‌شوند، بنابراین بر اساس لیستی از خطاها و مقدار GPIO، تکنسین آسانسور می‌تواند مشکلات آسانسور را از راه دور رفع اشکال کند. با مقدار تست پین GPIO، انجام می شود و می توان با تغییر مقدار بالای فعال آسانسور از راه دور، آن را رفع اشکال کرد، بنابراین تکنسین می تواند از راه دور علل خرابی آسانسور را شناسایی کند.

مقرون به صرفه

همانطور که می دانیم، هزینه تکنسین آسانسور بسیار بالا خواهد بود، با استفاده از آسانسور مرکزی IoT می توان از راه دور کار کرد و آزمایش کرد تا هزینه تکنسین در سطوحی افزایش یابد. با توجه به سناریو، کاربر می تواند قوانینی مانند استفاده از آسانسور در یک زمان خاص را تعیین کند یا فقط از برخی آسانسورهای اصلی استفاده کند و غیره منجر به کاهش مصرف برق می شود.

زمان خاموشی صفر

اگر چنین تکنیک های تشخیص عیب را داشته باشیم، زمان خرابی آسانسور می تواند ناچیز باشد. کاربر همچنین می تواند از طریق کنترلر آسانسور با کمک اینترنت اشیا قطع برق را بفهمد و موتور قانون را در قطع برق مشخص کند که آسانسور را با برق پشتیبان راه اندازی می کند. کاربران همچنین می‌توانند زمان پایان برق پشتیبان را نیز ردیابی کنند، بنابراین با استفاده از آن قانون می‌توان زمان توقف آسانسور را کاهش داد.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *