خانه مقالات آسانسور نوآوری ها و فناوری های جدید در آسانسور

نوآوری ها و فناوری های جدید در آسانسور

img empty - نوآوری ها و فناوری های جدید در آسانسور

سال های اخیر در صنعت آسانسور شاهد رشد در ساخت و ساز و همچنین نوآوری های جدیدی بوده ایم که می تواند نحوه کار آسانسورها و نحوه سرویس دهی آنها را تغییر دهد از آسانسورهای هوشمند و سبز گرفته تا آسانسورهایی که به اینترنت متصل هستند، گام‌هایی که برداشته می‌شود بسیار شگفت‌انگیز است در اینجا خلاصه ای از برترین نوآوری ها و فناوری های جدید در آسانسور را ذکر می کنیم.

چه چیزی در مورد آسانسورهای هوشمند هوشمند است؟

مانند تلفن های هوشمند و تلویزیون های هوشمند، آسانسورها در حال تبدیل شدن به فناوری پیشرفته تر هستند. از آنجایی که آسمان‌خراش‌ها به ارتفاعات گیج‌کننده‌تری ادامه می‌دهند، سازندگان آسانسور باید تنظیماتی را انجام دهند تا مسافران را به سرعت و ایمن منتقل کنند. آسانسورهای هوشمند از جمله موج جدید پیشرفت در صنعت ما هستند

چطورکار می کنند؟ یک مسافر دکمه ای را فشار می دهد تا مقصد خود را تعیین کند و یک نشانگر آنها را به آسانسور خاصی هدایت می کند که سریع ترین سرعت او را به آن طبقه منتقل می کند. این مسیریابی پیشرفته روش کارآمدتری برای جابه‌جایی مسافران است، به‌ویژه در ساعات پرترافیک در ساختمان‌های اداری یا هتل‌های شلوغ. این آسانسورها را می توان طوری برنامه ریزی کرد که در بازه های زمانی معینی در طول روز متفاوت عمل کنند

 آسانسورهای هوشمند با پیش بینی رشد 12.7 درصدی CAGR در 8 سال آینده، پیشرفت های بزرگی در بازار خواهند داشت. انتظار می رود بازار جهانی آسانسورهای هوشمند در دوره پیش بینی 2017 تا 2025 به دلیل شکوفایی صنعت ساخت و ساز و املاک پس از رکود اقتصادی شاهد رشد قوی باشد. شهرنشینی و افزایش تعداد واحدهای مسکونی جدید در شهرها، بخش املاک و مستغلات را رقابتی کرده است. سازندگان پروژه‌های جدیدی را ارائه می‌کنند و اتوماسیون و آسانسورهای هوشمند را به عنوان بخشی از امکانات ارائه می‌کنند.»

آسانسور در اینترنت

اتصال، آینده آسانسورها است. دیری نمی‌گذرد که آسانسورهای متصل به اینترنت رایج‌تر می‌شوند یک شرکت بین المللی پیشرو در حال نصب آنها است.

این فناوری با هشدار دادن به شرکت‌ها در مورد ایرادات زمانی که ظاهر می‌شوند یا در شرف توسعه هستند، کار می‌کند و اپراتورهای آسانسور را قادر می‌سازد در هزینه و زمان تعمیرات صرفه‌جویی کنند.

حسگرها داده‌هایی را در مورد استفاده و سایر عوامل جمع‌آوری می‌کنند که می‌تواند بر فرسودگی قطعات و ماشین‌آلات تأثیر بگذارد سپس این اطلاعات به یک پلتفرم مبتنی بر ابر منتقل می‌شود و در آنجا پردازش. پیش‌بینی دقیق مشکلات آینده می‌تواند به تکنسین‌های آسانسور اجازه دهد تا قبل از خرابی تعمیرات را انجام دهند.

مزیت دیگر این است که شرکت ها می توانند برخی از جنبه های آسانسور را از راه دور سرویس کنند، که می تواند به صرفه جویی در هزینه و زمان در زمان نیاز به تعمیر کمک کند.

تشخیص واقعیت مجازی

یک نوآوری جالب دیگر هولولنز نام دارد با همکاری مایکروسافت، یک سازنده پیشرو در حال توسعه یک هدست واقعیت مجازی است که ممکن است روش تعمیرات آسانسور را تغییر دهد این دستگاه‌ها به مکانیک‌ها اجازه می‌دهند تا بدون بالا رفتن از ده‌ها طبقه یا آویزان شدن در شیفت آسانسور، مشکل را تشخیص دهند هنگامی که مکانیک عینک را روی آن قرار می دهد، می تواند از حرکات دست برای نزدیک شدن به موتور و تک تک قطعات استفاده کند همچنین می‌توان دید را بازتر کرد و به مکانیک اجازه می‌دهد تا یک «راه‌پیمایی» مجازی انجام دهد، و به دنبال مکان‌هایی باشد که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد

ادامه روند به سمت آسانسورهای سبز

علاقه به صرفه جویی در انرژی در املاک و ساخت و ساز همچنان بالاست ساختمان های سبز طوری طراحی شده اند که انرژی کمتری مصرف کنند و این روند به آسانسورها نیز سرایت کرده است آسانسور چگونه به عنوان “سبز” طبقه بندی می شود؟

این نه تنها به مصرف انرژی، بلکه به مواد، فرآیندها و فناوری های مورد استفاده و همچنین رنگ های داخلی، کفپوش ها، پانل های کنترل، روشنایی و سیستم های جدید مربوط میشود.

عناصر آسانسور سبز

  • فناوری بدون ماشین با ماشین آلاتی که مستقیماً در چاه آسانسور قرار دارند. (MRL).
  • طراحی کشش بدون دنده، که می تواند تا 80 درصد انرژی کمتری نسبت به بالابرهای هیدرولیک مصرف کند.
  • سیستم هایی را که انرژی را بازیافت و بازسازی می کنند، هدایت می کند.
  • کنترل ترافیک دقیق برای کاهش آسانسورهای با مسافر کمتر (که انرژی بیشتری مصرف می‌کنند).
  • سیستم های کامپیوتری که تعداد سفرهای بار سبک را کاهش می دهند.
  • حسگرها و نرم‌افزارهای داخل کابین که در حالت اشغال، خاموش کردن چراغ‌ها، تهویه، موسیقی و ویدیو به خواب می‌روند.
  • نرم افزار کنترل اعزام مقصد که درخواست های توقف آسانسور را دسته بندی می کند این باعث کاهش تعداد توقف ها و حتی کاهش تعداد آسانسورهای مورد نیاز در یک ساختمان می شود.

کنترل های مقصد

تماس با آسانسور دیگر صرفاً فشار دادن یک دکمه و انتظار برای رسیدن آن نیست. ویژگی‌های جدید و با فناوری پیشرفته «به مدیران ساختمان اجازه می‌دهد تا هوشمندانه‌تر مسافران را به آسانسور گروه‌بندی کرده و به آسانسورها اختصاص دهند، مردم را با سرعت بیشتری به مقصدشان منتقل کنند، جریان مسافران را در زمان واقعی تنظیم کنند و صفحه‌های لمسی و کیوسک‌ها را شخصی‌سازی کنند.

آسانسورها را می توان به مناطق پر تردد اختصاص داد تا به خواسته های مسافران پاسخ مناسب تری دهند. مدیران ساختمان قادر خواهند بود همه چیز را از راه دور از هر نقطه در ساختمان کنترل کنند.

سریع ترین آسانسورهای جهان

شهرهای سراسر جهان برای داشتن بلندترین آسمان‌خراش‌ها با هم رقابت می‌کنند و مسابقه مشابهی در مورد سرعت آسانسورهایی که به آنها خدمت می‌کنند در حال وقوع است. برج شانگهای دارای سه رکورد جهانی گینس برای سریعترین آسانسور جهان، بلندترین آسانسور در یک ساختمان و سریعترین آسانسور دو طبقه است. با سرعت 67 فوت در ثانیه حرکت می کند. آسانسور در برج CTF گوانگژو (1739 فوت ارتفاع) از طبقه 0 تا 95 را تنها در 45 ثانیه طی می کند.

مراقب برج جده در عربستان سعودی باشید که در سال 2022 به بلندترین ساختمان جهان تبدیل خواهد شد. آسانسورهای آن ساختمان از “طناب اولتراپی” استفاده می کنند، یک کابل فیبر کربنی که قدرت بالابری باورنکردنی دارد. این دستگاه را قادر می سازد تا بیش از 33 فوت در ثانیه حرکت کند و در 52 ثانیه به بالاترین طبقه قابل زندگی برسد. این نوآوری‌ها و دیگر نوآوری‌ها در دنیای آسانسور به این معنی است که زمان هیجان‌انگیزی برای صنعت ما است. ما مشتاقانه منتظر موج بعدی فناوری های نوظهور هستیم که بسیاری از آنها بر عملکرد روزانه آسانسورهای جدید در سراسر جهان تأثیر خواهند گذاشت.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *