آموزش منتخب رشته نصب و سرویس آسانسور منتشر شده در تاریخ 22 مرداد 1395 رشته «نصب و سرویس آسانسور» در زمینه صنعت از گروه برق و رایانه قرار دارد. * معرفی رشته با توجه به اینکه یکی از ابزارهای تکمیلی هر ساختمان، آسانسور است بنابراین ضرورت وجود نصاب و تعمیرکار آسانسور مشخص میشود. این صنعت به عنوان یکی از صنایع مهم حمل و نقل، لزوم ایجاد زیرساختهای لازم برای آموزش نیروی حال و آینده را به صورتی غیرقابل تردید نمایان میسازد. *سطح آموزش مهارتها هنرجویان ضمن گذراندن دروس عمومی با مهارتهای تخصصی در این رشته آشنا میشوند و علاوه بر دانش مورد نیاز باید از توانایی بدنی مناسبی برخوردار باشند. آشنایی با انواع آسانسورها و همچنین تسلط بر نقشههای مربوطه به همراه مهارت ارتباطی خوب از جمله مواردی است که در این رشته، هنرجو به آن میتواند دست یابد. به طورکلی دانشآموختگان در این رشته با مراحل زیر آشنا میشوند 1- نحوه اجرای آهنکشی و ریلگذاری داخل چاه آسانسور 2- مرحله مکانیکال آسانسور شامل نصب درهای طبقات، استقرار موتور داخل موتورخانه، قراردادن کابین و قاب وزنه داخل چاه آسانسور به همراه نصب تمامی متعلقات موبوطه 3- مرحله الکتریکال آسانسور شامل سیمکشی داخل چاه آسانسور، نصب تابلو سه فاز و تابلو فرمان و نصب تمامی متعلقات مربوطه 4- مرحله راهاندازی و تحویل آسانسور * آینده تحصیلی و شغلی شرایط و نحوه ادامه تحصیل: هنرجویان بعد از اتمام رساندن دوره تحصیلی کاردانش، امکان ادامه تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی را دارند. ایران دومین کشور بعد از انگلستان است که رشته نصب و تعمیر آسانسور را داراست. آینده شغلی و بازار کار: با توجه به نیاز روزافزون به صنعت آسانسور، آینده شغلی این رشته اهمیت بیشتری پیدا کرده و افرادی که دانش به روز و تجربه و تخصص به همراه تعهد در کار را داشته باشند، آینده شغلی بهتری را برای خود رقم میزنند. فارغالتحصیلان این رشته میتوانند در ابتدا جذب شرکتهای آسانسوری معتبر شوند و پس از کسب مهارتها و سوابق لازم جهت اخذ پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور اقدام کنند. * ساعت آموزش رشته «نصب و سرویس آسانسور» دارای 105 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت دروس عمومی، 2 ساعت شایستگیهای پایه، 48 ساعت شایستگیهای فنی، 4 ساعت شایستگیهای کارگاهی و 9 ساعت شایستگیهای غیرفنی است. استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «ریاضی 1 متشکل از 2 واحد نظری»، «دریلکار و ارهکار متشکل از یک واحد نظری و یک واحد عملی»، «کمک نصاب آسانسور متشکل از 2 واحد نظری و 3 واحد عملی»، «نگهداری آسانسور متشکل از 2 واحد نظری و یک واحد عملی»، «نصاب و تعمیرکار آسانسور متشکل از 6 واحد نظری و 12 واحد عملی»، «مونتاژکار و نصاب تابلوهای برق متشکل از 6 واحد نظری و 6 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است. آیا این مطلب مفید بود؟ ارسال نظر میانگین امتیازات / 5. No votes so far! Be the first to rate this post.