عمومی محاسبه بازده شخصیت… منتشر شده در تاریخ 14 دی 1395 هاروارد بیزینس ریویو(مجله معتبر دنیای مدیریت) در شماره آوریل ۲۰۱۵ خود مقالهای با نام «محاسبه بازده شخصیت» را به چاپ رسانده است. این مقاله در جستجوی پاسخ به این سوال بوده است که «آیا میان ویژگیهای شخصیتی مدیران سازمانها با دستاوردهای مالی و تجاری سازمان رابطهای برقرار است ؟» محققان برای دستیابی به پاسخ، با بررسی بیش از ۵۰۰ صفت اخلاقی، در نهایت ۴ اصل اخلاقی اساسی را برگزیدهاند: صداقت (Integrity) مسئولیت (Responsibility) بخشندگی (Forgiveness) دلسوزی (Compassion). این ۴ اصل در ۸۴ سازمان غیرانتفاعی امریکایی مورد پرسش قرار گرفته است، سازمانهایی که عملکرد تجاری آنها نیز مشخص بوده است. نتیجه کاملا قابل توجه و البته مقداری دور از انتظار بوده است: سازمانهایی که در آن، کارکنان احساس میکنند دارای «مدیرانی خیرخواه» هستند (مدیرانی که امتیاز بالایی در ۴ صفت فوقالذکر دارد) به طور محسوسی عملکرد بهتری نسبت به سازمانهایی دارند که مدیران آنها از دید کارکنان فردی «خودخواه» به شمار میرود. نکته جالب اینجاست که معمولا این گونه مدیران از این ضعف شخصیتی خود، آگاه نیستند! آیا این مطلب مفید بود؟ ارسال نظر میانگین امتیازات / 5. No votes so far! Be the first to rate this post.