خانه مقالات آسانسور ارزیابی سیستم آسانسور

ارزیابی سیستم آسانسور

img empty - ارزیابی سیستم آسانسور

برای نوسازی آسانسور های قدیمی در یک ساختمان نیاز به یک ارزیابی دقیق از وضعیت سیستم آسانسور موجود، باقی مانده عمرخدمات مفید اجزای اصلی مانند موتور، میزان کیفیت سوارشدن آسانسور ، میزان مصرف انرژی و میزان کاهش تداخل الکترومغناطیسی که در طول زمان به عنوان سن ساختمان شناخته می شود ، می باشد.
نوع طراحی ساختمان مانند نحوه قرارگیری آسانسورها در راهروها و به ویژه به تغییر پوشش داخلی کابین آسانسور بصورت مدرن تر ، تأثیر عمده ای بر روی انتخاب مناسب تجهیزات برای نوسازی دارد. هنگامی که این بررسی کامل شود ، نتایج در طول تجزیه و تحلیل ساختمان بدست می آید و می توان از تمایلات صاحب ساختمان در این نوسازی نیز استفاده کرد.
بر اساس یک برنامه نوسازی که از نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل صاحب ساختمان و بررسی تجهیزات موجود ، بدست می آید ، ارتقاء ساختمان نیز بررسی خواهد شد. از آنجایی که تجهیزات آسانسور یا پله برقی از قبل نصب شده است یا قبلا به روز رسانی شده اند، تغییرات در درون ساختمان و کدهای ایمنی آسانسور رخ خواهد داد. برخی از این تغییرات نیاز به اجزای آسانسور خاصی دارد که به عنوان بخشی از نوسازی تجهیزات گنجانده شده است. تغییرات دیگر، مربوط به تغییرات در کد های ایمنی آسانسور، ممکن است به سیستم های ساختمان در نتیجه نوسازی تجهیزات مورد نیاز باشد.
با توجه به نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل صاحب ساختمان و تجزیه و تحلیل دیگر ناشی بررسی تجهیزات موجود، علاقه به کاهش مصرف انرژی، ارزیابی انطباق کد، اهداف زیبایی و طراحی مدرن، و طول عمر آسانسور در بلند مدت و افزایش کارایی، یک طرح نوسازی کامل می تواند ایجاد شود. با استفاده از این طرح می توان برای توسعه مشخصات مناسب برای نوسازی و کار های ضروری مرتبط با ساختمان برای انطباق کد در نتیجه نوسازی تجهیزات ، بکار برده شود.
بخش مهمی از هر نوسازی آسانسور ، تغییر پوشش داخلی کابین می باشد.این عملیات باعث زیباتر شدن طراحی و معماری ساختمان و جذب تمایل افراد برای زندگی در آن می شود و سپس در مورد نگهداری یا تعویض ماشین آلات چاهک آسانسور تصمیم گیری می شود .
بسته به اندازه ساختمان و تعداد آسانسور مورد نیاز برای مدرن شدن، فرایند نوسازی می تواند نیازمند به مقدار قابل توجهی زمان از یک سال تا بیشتر باشد . قبل از شروع پروژه و یا در حال نوسازی ارتباط خوب با ساکنان ساختمان – صحبت در مورد مزایای آن پس از اتمام کار انجام شده و ارتقاء طراحی آن که بخشی از نوسازی محسوب می شود – بطور قابل ملاحظه ای باعث کاهش سرخوردگی ناشی از کاهش موقت در خدمات آسانسور می شود.
مدرنیزاسیون سیستم های آسانسور و پله برقی یک تعهد بزرگ در ساختمان های پر از سکنه می باشد و بایستی به دقت برنامه ریزی شده باشد تا باعث به حداقل رساندن مزاحمت در ساکنین شود . تعیین تعداد مناسب تجهیزات مورد نیاز برای جایگزینی درک مسائل مرتبط با کد نوسازی، آماده سازی تجهیزات لازم، پیشنهاد و مذاکره برای امضا قرارداد و مدیریت روند مدرنیزاسیون ، مسئله پیچیده ای برای تصمیم گیری میباشد. نوسازی بهتر است توسط مشاوران متخصص برنامه ریزی شود که همه جنبه های فوق الذکر را در نظر بگیرند و در مورد سیستم ها و فن آوری های موجود با کلیه تولید کنندگان آسانسور آشنا باشدتا بتواند محدوده مناسب کاری را پیشنهاد دهد.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *