خانه آموزش توصیه کمپانی شیندلر جهت آماده سازی آسانسور برای فصولی با آب و هوا ی نامناسب

توصیه کمپانی شیندلر جهت آماده سازی آسانسور برای فصولی با آب و هوا ی نامناسب

img empty - توصیه کمپانی شیندلر جهت آماده سازی آسانسور برای فصولی با  آب و هوا ی نامناسب

– کمپانی شیندلر به مدیران ساختمان و تاسیسات در مورد نحوه حفاظت از تجهیزات آسانسور و سرنشینان آن در صورت وقوع طوفان پیشنهاد توصیه های لازم را داده است .
– هشدارها شامل دستورالعمل های ایمنی مفید برای قبل، در طی و بعد از آب و هوای نامساعد ، می باشد .
در فصلی که در آن آب و هوا می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد ، در پیش گرفتن اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی مناسب توسط مدیران ساختمان و تاسیسات برای کمک به جلوگیری از آسیب ناشی از آسانسور و حفاظت از ایمنی ساکنین ساختمان امری بسیار لازم و حیاتی می باشد.کمپانی آسانسور شیندلر نکات زیر را قبل، در طی و بعد از حوادث مربوط به آب و هوا در نظر گرفته است . برای پاسخ به هر گونه پرسش و یا کمک، مشتریان باید با شرکت خدمات آسانسور خود برای اجرای این اقدامات پیشگیرانه و دیگر اقدامات ایمنی تماس بگیرند.
“اگر ساختمانی دارای چندین دستگاه آسانسور باشد ، مدیران ساختمان بایستی آسانسورها را طوری تنظیم کنند تا در طبقات وسط یا بالا قرار بگیرند.”
آماده سازی اولیه
نمودار نشان دادن محل آسانسورها، تعداد کابین ها و شماره تماس با کابین آسانسور بایستی در منطقه امنیتی تعیین شده توسط شما قرار گرفته باشد. علاوه بر این، شما باید شماره تلفن اضطراری شرکت آسانسوری خود را در دسترس داشته باشید .
قبل از وقوع هر گونه شرایط آب و هوایی نامساعد،مدیریت ساختمان و تاسیسات می تواند با بررسی و اطمینان از دریچه تهویه موتورخانه، پنجره ها و درها برای جلوگیری از نشت باران در صورت وقوع، کار خود را آغاز کند. اگر در طول بررسی، نشت آب مشاهده شود، از رسیدن آب به تابلوهای برق با نصب محافظ فلزی چرخان در اطراف دهانه تهویه جلوگیری کنید و همچنین هر گونه دربی که به سمت موتورخانه باز می باشد را ببندید .
قبل ازوقوع طوفان
اگر طوفانی نزدیک باشد، بایستی مراحلی را بلافاصله جهت جلوگیری از آسیب به آسانسور و تجهیزات به اجرا درآورد. اولین قدم بستن تمام منافذ و ورودی ها در قسمت بالای چاهک می باشد تا از ورود آب در چاله آسانسور جلوگیری شود. سپس ، موتورخانه را تخلیه کنید . “اگر ساختمانی دارای آسانسور باشد ، مدیریت ساختمان باید هر کابین را به قسمت مرکزی ساختمان یا به طبقه بالا ساختمان های دو طبقه هدایت کند ” این گفته از آقای الکس مک فارلین، مدیرفنی شرکت شیندلرمی باشد .وی همچنین می گوید: “آسانسورهایی که در خارج از ساختمان نصب می شوند همیشه باید در قسمت زیرین بالاترین طبقه حرکت کند. پس از قرارگیری کابین ها به صورت مناسب، آسانسور را با سوئیچ بسته و با بستن درب ها از ورود افراد غیر مجاز و استفاده از تجهیزات خودداری کنید. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که برق اصلی آسانسور کاملا قطع شده باشد . پرسنل شیندلر می توانند در صورت نیاز مشتری به هرگونه مشکلی پاسخگو بوده و در حل آن پویا باشند .”
مدیران ساختمان بایستی خود را با سیستم های اضطراری تجهیزات خود آشنا ساخته تا در صورت نیاز سرنشینان را به سرعت خارج کنند. اطمینان حاصل شود که آسانسور دارای یک سیستم حفاظت از امواج باشد. در صورتی که سیستم پشتیبانی از برق اضطراری یا یک سیستم بازگشت اضطراری برای تجهیزات هیدرولیک ، کششی با موتور خانه یا بدون موتورخانه وجود داشته باشد مطمئن شوید که قابل اعتماد است. در نهایت اطمینان حاصل شود که روشنایی اضطراری و ارتباطات آسانسور قابل اجرا هستند.
قبل و بعد از طوفان
دراستفاده از آسانسور در صورت وجود آب و یا آب ناشی از طوفان که می تواند دستگاه های آسانسور را غیر فعال کرده و منجر به گیر افتادن خطرناک سرنشینان شود ، خودداری شود. به محض این که آب و هوا مناسب شد ، تابلو های کنترل و یا موتور خانه را قبل از وصل برق چک کنید و اطمینان پیدا کنید که هیچ گونه آبی وجود نداشته باشد . در صورت وجود آب، تا قبل از بررسی کامل توسط شرکت خدمات دهنده آسانسور ، آسانسور را به راه نندازید .
از آنجا که شرایط آب و هوایی می تواند غیر قابل پیش بینی باشد، کمپانی شیندلر به مدیران تاسیسات و ساختمان ها پیشنهاداقدامات احتیاطی را داده است و به منظور حفظ ایمنی از تجهیزات و ساکنان ساختمان اقدامات لازم را از پیش تعیین کنند. جلسات تمرینی بایستی در ساعات کم ترافیک در استفاده از سیستم آسانسور و در حضور یک ناظر یا تکنسین آسانسور آموزش دیده انجام شود.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *