خانه مقالات آسانسور آسانسورهای خارجی در شهر

آسانسورهای خارجی در شهر

img empty - آسانسورهای خارجی در شهر

این آسانسور های جدید مزایای بیشماری دارد که به مهمترین آنها اشاره می شود:

عدم نیاز به موتورخانه
فرایند نصب سریع آسانسور
سازگاری با محیط زیست
کم حجم بودن قطعات و لوازم
کاهش هزینه های ساخت و ساز ساختمان
انجام سرویس راحت
سترسی آسان نصاب به همه تجهیزات به دلیل در دسترس بودن همه در داخل چاه آسانسور.
(در صورتیکه در آسانسورهای قدیمی، نصاب باید به طور مداوم بین چاه آسانسور و موتورخانه در تردد باشد، و امان از ساختمانهایی که دسترسی به موتورخانه مثل گذشتن از هفت خوان رستم بود و هست. تصور کنید برای تنظیم لول کابین، اگر نصاب دست تنها باشد، چند بار این مسیر پر پیچ و خم را طی کند، البته این فقط یک نمونه از مشکلات آسانسورهای کششی می باشد)
حذف سیستم ترمز لنتی که عملا در بهبود حفظ محیط زیست موثر است.
کاهش هزینه تعویض پی درپی لنت ترمز آسانسور هم یکی دیگر از مزایای آسانسورهای جدید می باشد.
در آسانسور (MRL) به دلیل انتقال سیستم محرک آسانسور بر روی ریلها، از ریلهای قوی تری استفاده می شود. یک نوع جدید آسانسور (MRL) توسط شرکت آسانسور و پله برقی اوتیس به بازار عرضه شده با نام: (Gen2) که به جای استفاده از کابلهای سنتی(سیم بکسل) از تسمه های فولادی 3 میلیمتری با پوشش پلی اورتان بهره می برد، که این تسمه ها به مراتب قوی تر از سیم بکسل می باشد.

ضمن اینکه با وجود تسمه های فولادی پلی اورتان دیگر نیازی به روغنکاری های مداوم نمی باشد، و این موضوع جدای از صرفه اقتصادی، کمک بزرگی به سلامت و حفظ محیط زیست می کند.

این محصول هم جرئی از همان پروژه بسته سبز می باشد. با توجه به تکنولوژی این آسانسور، ضمن حرکت بسیار نرم و بی صدا، مصرف انرژی را نیز بسیار کاهش داده که در این وانفسای گرانی برق این پدیده بسیار مورد توجه قرار کرفته است.

همچنین با حذف موتورخانه آسانسور در بالای چاه آسانسور، دست مهندسان و معماران طراح ساختمان را در عرضه نقشه های مناسب ، و بدون موتورخانه مزاحم (به دلیل اینکه برآمدگی اطاق یا همان موتورخانه در بالای سقف آخرین توقف همیشه در طراحی ها این اطاق مشکل ساز بود.) باز گذاشته و دیگر نیازی نیست برای گم کردن این اطاقک در راس ساختمان چاره اندیشی کنند.

این آسانسور نسبت به آسانسور هیدرولیک هم مزایای قابل توجهی دارد، در آسانسورهای هیدرولیک برای استقرار سیستم محرک آن (Power Unit) نیاز به اطاقکی دارد که نباید فاصله چندانی با چاه آسانسور داشته باشد، و همچنین روغن مصرفی سیستم هیدرولیک، که بجز هزینه های مکرر تامین روغن، نشت تدریجی روغن و تخلیه روغن، باعث انتقال روغن به زمین کف چاه آسانسور شده و با آلوده کردن تدریجی خاک، آلودگی محیط زیست را همراه دارد. بی جهت نیست، آسانسور (MRL) در حال تبدیل شدن به یکی از محبوبترین آسانسورها در آمریکا می باشد. این استقبال به حدی است که این آسانسور در حال در یافت کد ملی است.

یکی دیکر از نوآوری های صنعت آسانسور، ظهور آسانسور مغناطیسی می باشد. در این اسانسور با حذف کامل موتور آسانسورهای سنتی پدیده ای جدید در حال شکل گیری است.

شرکت توشیبا (Toshiba Elevator and Building Systems Corp)با طراحی و استفاده ترکیبی از آهنربا های دائمی و الکترومگنت ها، تعلیق آسانسور بدون تماس با ریل به اجرا در خواهد آورد، این حرکت شبیه حرکت قطارهای مغناطیسی می باشد که بسیار نرم و بی صدا است، هرچند آسانسور معناطیسی در مرحله آزمایش و تست است. اما دیری نخواهد گذشت که این پدیده هم مانند دیگر موضوعات شگفتی ساز قدم به میدان گذاشته، و باعث حیرت و خوشحالی دوستداران و استفاده کنندگان آسانسور گردد.

در گذشته هم آسانسورهای فوق العاده، تولید و نصب شده، مانند آسانسورهای برج تایپه 101 در تایوان، این آسانسورها با سرعتی معادل چهل مایل در ساعت (1010 متر بر دقیقه) حرکت می کنند و این سرعت به حدی بوده که در سال 2006 میلادی به عنوان رکورد در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *