خانه مقالات آسانسور حرکت افقی و عمودی آسانسور ! انقلابی در صنعت آسانسور

حرکت افقی و عمودی آسانسور ! انقلابی در صنعت آسانسور

img empty - حرکت افقی و عمودی آسانسور !  انقلابی در صنعت آسانسور

حضورآسانسور در طبقه دلخواه و در هر 30 ثانیه یکی از ویژگی های منحصر به فرد آسمان خراش های آینده می باشد که یکی از وعده های کمپانی قدرتمند آلمانی آسانسور THYSSENKRUPP می باشد . این کمپانی تکنولوژی را به دنیا عرضه کرده است که حرکت بیش از یک کابین آسانسور را در یک چاله و همچنین حرکات افقی آسانسورها را علاوه بر عمودی امکان پذیر کرده است .
این کمپانی ادعا می کند که اختراع اخیر خود انقلابی در معماری مدرن محسوب می شود ، زیرا بلوک مرکزی چاله آسانسور که خود از عوامل ضروری در ساختمان های امروزی می باشد، باعث ایجاد محدودیت در طراحی نمی شود. ساکنان ساختمان می توانند از زمان انتظار کوتاه لذت برده و صاحبان ساختمان ها فضاهای کمتری را به آسانسور اختصاص داده و از این فضاهای موجود برای بازتر شدن محیط دفتر کار یا محل سکونت و… استفاده می کنند .
کلید دستیابی به این موفقیت وعده داده شده یک موتور خطی است که کمپانی THYSSENKRUPP بااقتباس از قطار مغناطیسی Trans rapid در شانگهای با همکاری زیمنس ساخته است. این شرکت اعلام کرده است هر کدام از کابین ها تنها نیازمند یک موتور برای هر دو حرکت افقی و عمودی می باشند.
کابین های آسانسور به شکل حلقه لوپ مانندی حرکت می کنند که باعث ترافیک بیشتر سرنشینان شده و زمان انتظار را 15 تا 30 ثانیه کاهش می دهد. هر کدام از کابین ها قادر به متوقف کردن به طور مستقل است و اجازه می دهد تا مسافران با ایمنی بالا خارج یا وارد شوند. آسانسور های مدلPaternoster که در اوایل قرن 20 بسیار محبوب بود از لحاظ ظاهری شبیه به مدل های جدید کمپانی Thyssenkrupp بودند با این تفاوت که کابین ها هیچگاه متوقف نمی شدند و سرنشینان مجبور به پریدن برای سوار یا پیاده شدن از آن بودند.
THYSSENKRUP ادعا می کند که جایگزینی کابل های حرکتی با تکنولوژی maglev و استفاده از مواد از جنس کربن سبک برای کابین های آسانسور نیازمند چاله های کوچکتر می باشد. همراه با تعداد زیادی از کابین، فضای کمتری تا حدود پنجاه درصد نسبت به سیستم های فعلی را با توجه به ارتفاع ، اشغال می کند.
این شرکت آلمانی که دارای اهداف بالا درزمینه فن آوری می باشد بیان کرده است که ارتفاع ایده آل برای استفاده از این مدل آسانسورها از 300 متر شروع می شود. کمپانی THYSSENKRUPP، گزینه ی حرکت افقی را در آسانسور یک انتخاب سودمند درساختمان های کم ارتفاع و عریض تر تلقی می کند.
این شرکت فن آوری خود را به عنوان یکی از بزرگترین نوآوری ها در صنعت آسانسور و پله برقی پس از الیستا اوتیس و معرفی ترمزهای اضطراری در آسانسور در سال 1854 توسط وی معرفی می کند . اولین ساختمانی که یک نمونه اولیه از این آسانسور را خواهد داشت برج 240 متری می باشد که در حال حاضر در Rottweil آلمان ساخته شده است .به گفته این کمپانی افراد قادر خواهند بود تا از این سیستم در سال 2016، استفاده کنند .
شرکت ژاپنی هیتاچی، در حال حاضر در حال توسعه نسخه به روز رسانی شده سیستم paternoster قدیمی می باشد . سیستم هیتاچی از نوع آسانسورهای سنتی کششی کابلی است که کابین های آن به صورت جفت در دو شفت مجاور به سمت بالا و پایین حرکت می کنند.
شرکت غول آلمانی تیسن همچنان به دنبال بکارگیری موتورهای قطار maglev برای سایر اپلیکیشن ها می باشد. در اوایل سال این شرکت پیاده رو متحرک پر سرعت خود را عرضه کرد . هر سکوی حمل بار پیاده رو قابل ارتقا است و شامل موتور مخصوص به خود بوده و در مکان هایی که در آن مسافران سوار و پیاده می شود آهسته تر حرکت می کند ، اما در این بین تا شتاب 7 کیلومتر در ساعت سرعت می گیرد . کمپانی THYSSENKRUPP از این پیاده رو ها در فرودگاه ها و سیستم حمل و نقل کوتاه برد در نواحی شهری استفاده می کند.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *