خانه آموزش تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای آسانسور

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای آسانسور

img empty - تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای آسانسور

آسانسورها بطور قابل ملاحظه ای دارای سیستم های پیچیده و شامل بخش هایی از جمله کابین آسانسور، چاهک یا موتورخانه بوده که همواره بطور منظم به منظور تامین حرکتی نرم ، آهسته و بدون وقفه برای مسافرین نیازمند به تعمیر و نگهداری می باشند. تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه بایستی شامل بررسی تمام قطعات متحرک ، تنظیمات و روغنکاری مناسب است. ماشین آلاتی که نیاز به بازرسی دارند شامل گاورنر – قرقره ای که زمان حرکت آسانسور بدور خود می چرخد – موتور و یاطاقان، برس ها و سیستم ترمز موتور می باشند . تراول کابل و سیم بکسل نیز همچنین باید به طور مداوم برای بررسی خرابی و مورد بازبینی قرار بگیرند.
بررسی تجهیزات چاهک آسانسور که در چاله آسانسور واقع شده اند نیز باید بخشی از هر بازبینی تعمیرات و نگهداری باشند. چاهک آسانسور شامل ریل های راهنما که کابین آسانسور و وزنه تعادل بر روی آن ها حرکت می کنند ، درب های طبقه ، مکانیزم ها و سوئیچ های عملکردی برای تجهیزات عملیاتی اضافی و دستگاه های ایمنی می باشد. نیروی کششی وارد بر تراول کابل نیاز به بازرسی منظم دارند و یک جزء حیاتی برای حصول اطمینان از امنیت سیستم آسانسور برای مسافران می باشد. چرخ های غلطک راهنما و جزئیات آن بایستی تنظیم شود و یا با توجه به شرایط آن تعویض شود. تعمیر و نگهداری از این قطعات در داخل چاهک و خارج از کابین آسانسور انجام می شود. چاله در پایین ترین بخش چاهک آسانسور واقع شده است و از آنجاییکه محل قرارگیری کابل ها ، بافر ضربه گیر ، وزنه تعادل و سوئیچ ها می باشد بایستی مورد بررسی قرار گیرد. سایر موارد تعمیرات و نگهداری روزمره باید به وضوح در قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور اعلام گردد.
بایستی در نظر گرفت که میزان زیادی از نگهداری منظم سیستم حمل و نقل عمودی در موتور خانه آن صورت می گیرد. ماشین آلات چاهک آسانسور ، تجهیزات کنترل آسانسور و موتور همگی به طور معمول در موتورخانه موجود می باشند. تعمیرات و نگهداری روزمره شامل ارائه خدمات و سرویس موتورها ، سوئیچ ها، ژنراتورها، ترمزها، کنترل هاو کنتاکت ها می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *