خانه مقالات آسانسور توجیح رفتار در آسانسور

توجیح رفتار در آسانسور

img empty - توجیح رفتار در آسانسور

اولین نمونه از آسانسورها در حدود 236 سال قبل از میلاد به ثبت رسیده است ، هر چند نمونه مدرن و جدید آسانسور در جهان را تا قبل از صنعتی شدن نمی توان یافت. با این حال، این بدان معناست که برای بخش بزرگی از تاریخ بشر، ما بایستی درباره قوانین و مقررات آسانسور به بحث و گفتگو بپردازیم.
متاسفانه همه روزه در شهرهای کوچک سراسر کشور، افراد بسیاری قبل از خالی شدن کابین آسانسور در طبقه دلخواه خود سعی در سوار شدن و جا دادن خود در کابین می کنند، سعی درمکالمات نامناسب با افراد سرنشین کرده و به حریم شخصی افراد در آسانسور احترام نمی گذارند. ما می توانیم از آسانسور بهترین بهره را با رعایت قوانین زیر ببریم .
چهار اصول اساسی رعایت ادب و احترام در آسانسور:
1- صرف نظر از میزان زمان انتظارتان برای رسیدن آسانسور در طبقه ، اجازه دهید تمامی سرنشینان آسانسور قبل از ورود شما بدان خارج شوند .
2- سرنشینان آسانسور مسئول خروج از آسانسور با بیشترین سرعت ممکن پس از رسیدن به طبقه می باشد.
3- هنگامی که همه سرنشینان وارد آسانسور شدند ، همگی بایستی رو به جلو بایستند .
4- مهربان و صبور باشید.
رعایت اولین و دومین قانون بسیار ضروری می باشد . داخل شدن به کابین آسانسور در حالیکه سرنشینان دیگر در حال خروج از کابین می باشند بسیار گستاخانه می باشد و در عین حال خروج بسیار آهسته سرنشینان از کابین یا توقف در راهرو و معطل کردن افراد دیگر نیز بسیار متاثر کننده می باشد .
قانون سوم کمی قابل انعطاف پذیرتر می باشد. اگر شما در حال صحبت کردن با یک دوست باشید می توانید کمی به بدن خود زاویه دهید اما در صورتی که در داخل آسانسور روبروی سایر افراد بایستید در حالی که چهره شما به سمت آنان باشد ، کمی عجیب می باشد و بهتر است این کار را نکنید.
قانون چهارم بسیار مهم می باشد. حتی زمانی که شما عجله بسیاری دارید ، به یاد داشته باشید که افراد دیگر که به داخل آسانسور وارد و یا از آن خارج می شوند ، به اندازه شما سرعت ندارند. در نظر گرفتن این مسئله علی الخصوص درباره افراد با ناتوانی جسمانی بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین شما بایستی در همه حال ادب و احترام را رعایت کنیداست.
یکسری قوانین دیگری نیز وجود دارد به عنوان مثال، تصور می شود شخصی که در داخل کابین آسانسور در نزدیک شاسی های کابین قراردارد مسئول پرسش از افراد برای فشردن دکمه طبقه دلخواه آنها می باشد اگرچه همیشه نیازی به این کار نیست. بهتر است همیشه کوله پشتی خود را به سمت جلوی خود بیاورید تا فضای کمتری را اشغال کند . در صورت مشاهده آسانسوری با ظرفیت تکمیل از سرنشینان بهتر است منتظر بمانید تا آسانسوری خالی برای شما برسد.
لطیفه ها و جوک های خود را برای خودتان نگه دارید
هیچ فردی دوست ندارد در داخل آسانسور لطیفه یا جوک های شخص غریبه ای را گوش دهد . اگر شما جوک های بسیاری را آماده کرده اید تا در آسانسور برای افراد تعریف کنید بهتر است از این کار خودداری کنید. در عین حال با شخصی که داخل آسانسور طنز می گوید مودبانه برخورد کنید و بهتر است حتی با وجود جالب نبودن طنز وی به گفته های شخص لبخند بزنید .

در صورت گفتگو در آسانسور از مکالمه کوتاه استفاده کنید
در صورتی که شما بایستی در آسانسور صحبت کنید (از آنجایی که شما نمی توانید 53 ثانیه را در سکوت به سر ببرید یا در صورتی که سرنشین دیگری اصرار بر شروع صحبت با شما دارد) بهتر است از قبل درباره صحبت موضوعاتی ساده و عامه پسند به غیر از وضع آب و هوا آماده باشید .
موضوعات پیشنهادی می تواند شامل : بازی های ورزشی محلی، اخبار غیر سیاسی، صحبت درمورد محل کار، و یا در مورد آپارتمان محل زندگی خود. این امر به ویژه اگرکه شما سوار آسانسور با همسایگان خود هستید و در یک ساختمان زندگی می کنید بسیار صادق است .
در داخل آسانسور درباره موضوعات مهم با کسی صحبت نکنید
درصورتی که شما قادر به برقراری تماس با رئیس خود به هیچ طریقی نباشید ، برخورد با وی در داخل آسانسور می تواند شرایطی وسوسه انگیز برای گفتن حرف های مربوط به کارتان می باشد.
ولی این کار را نکنید. درصورتی که شما ایده های جدید خود یا شکایت درباره موضوعی را در داخل آسانسور به سرپرست بخش یا رئیس خود بکنید ، شانس اینکه این افراد به شما بطور دقیق گوش دهند یا حرف شما را به خاطر بسپارند بسیار پایین می باشد. در عوض، ایده ها و نظرات خود را در ایمیل یا جلسات رسمی توضیح و شرح دهید و مکالمات داخل آسانسور را کوتاه کنید .
بهداشت را فراموش نکنید
به خاطر داشته باشید که شما با تعدادی از افراد در داخل یک کابین برای مدت چند ثانیه قرار میگیرید بنابراین رعایت بهداشت شخصی و مودبانه سخن گفتن از مواردی می باشد که باید در نظر بگیرید .

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *