خانه اخبار و مطالب روز اخبار داغ آسانسورها شناسنامه دار می شوند

آسانسورها شناسنامه دار می شوند

img empty - آسانسورها شناسنامه دار می شوند

دبیر اتحادیه آسانسور از شناسنامه دار شدن 5331 آسانسورها در شهر تهران خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر سید مهدی طباطبایی دبیر اتحادیه آسانسور در ارتباط تلفنی روی خط خبر شبکه خبر گفت: آسانسور مهترین وسیله جابه جایی عمومی در جهان می باشد.
وی گفت: از قبل از انقلاب آسانسور در ایران نصب شده است و از سال 82 مکلف به استاندار شدن آسانسور ها شدند.
دبیر اتحادیه آسانسور افزود: شناسنامه دار شدن شامل چند نکته مهم فنی است:
1- مشخصات خود ساختمان
2-مشخصات شرکت نصاب
3- مشخصات شخص بهره بردار
4-مشخصات شرکت نگهدارنده
سیدمهدی طباطبایی با اشاره به اینکه حداکثر 70 درصد آسانسورهای نصب شده به صورت استاندارد نگهداری می شود، افزود: از ابتدای فروردین 96 مردم می توانند با استفاده از شناسنامه نصب شده در آسانسور از وضع کیفی و امنیتی آن مطلع شوند.
وی نصب شناسنامه در آسانسورها را سبب تهیه آمار دقیق از تعداد و وضعیت فنی این وسیله در ساختمان ها دانست و گفت: استفاده کنندگان آسانسور با نصب نرم افزار بارکدخوان در تلفن همراه خود و ثبت کد درج شده روی شناسنامه در این نرم افزار می توانند از طریق سامانه از وضعیت فنی و امنیت آن مطلع شوند.
طباطبایی با اشاره به اینکه این شناسنامه به استفاده کننده حق تصمیم گیری در انتخاب آسانسور را می دهد، ادامه داد: این طرح هم اکنون در تهران اغاز شده است و به زودی در سراسر کشور اجرایی می شود.
دبیر اتحادیه آسانسور تهران مسئول صدور این شناسنامه ها را شرکت های مجاز و اعضاء دارای پروانه کسب در صنعت آسانسور دانست و افزود: این شناسنامه برای آسانسورهای درحال نصب و نصب شده صادر خواهد شد.
وی نیروی انسانی آموزش ندیده و قطعات بی کیفیت را معضل صنعت آسانسور دانست و تصریح کرد: با تأسیس خانه مهارت آسانسور، 18 رسته وابسته به این صنعت آموزش خواهند دید و برای آنها مدرک معتبر فنی حرفه ای و قابل استفاده بین المللی صادر می شود.
طباطبایی با اشاره به برتر بودن صنعت آسانسور ایران در بین کشورهای همسایه گفت: با صدور این مجوزها امکان صادرات خدمات فنی مهندسی برای سایر کشورها فراهم می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *