خانه اخبار و مطالب روز آسانسور فضایی؛20 برابر بلندترین برج جهان

آسانسور فضایی؛20 برابر بلندترین برج جهان

img empty - آسانسور فضایی؛20 برابر بلندترین برج جهان

آسانسور فضایی به عنوان وسیله‌ای خیالی توصیف می‌شود اما یک شرکت کانادایی حالا در واقعیت حق ثبت طرح ساخت چنین طرحی را دریافت کرده است.
ناسا(سازمان فضايي آمريكا) به شدت سرگم آزمايش بر روي بزرگترين راكت خود در طول تاريخ براي اعزام انسان به مريخ است اما يك شركت فضايي كانادا قصد دارد مسير متفاوتي را براي رسيدن به فضا طي كند. شرکت فضایی Thoth در کانادا طرح ساخت یک آسانسور فضایی را ارائه كرده و توانسته با ثبت طرح خود پتنت(حق ثبت) آن را از آمريكا دريافت كند. اين طرح بر مبناي ساخت برجي است كه به 20 كيلومتري بالاي سطح زمين مي‌رسد و بلندي آن 20 برابر بلندترين برج ساخته شده توسط بشر خواهد بود. آسانسور فضایی وسیله‌ای است که برای انتقال ماده از سطح یک جرم آسمانی به فضا طراحی شده باشد.

برای این وسیله طرح‌های بسیاری تصور شده که همه آنها شامل مسافرت به فضا از طریق حرکت در امتداد ساختاری ثابت به‌جای استفاده از موشک‌های فضایی است. طرح کلی این وسیله غالباً به سازه‌ای مربوط می‌شود که از روی سطح زمین – در نزدیکی یا روی استوا – تا مدار پیرامون زمین و فضای بی‌وزنی امتداد داشته باشد.
مقام‌هاي اين شركت كانادايي اعتقاد دارند كه طرح آنها مي‌تواند موجب صرفه جویی در مصرف مقادير بسياري سوخت و هزینه‌هاي هنگفت پرتاب راکت به مدار زمین شود. از بالای این برج ، هواپیماهای فضایی در یک مرحله به مدار پرتاب می شوند و برای سوخت گیری و پرواز مجدد به بالای این برج باز می گردند.
همچنين از اين برج براي مقاصد ديگر از جمله استفاده از انرژي باد و ارتباطات هم استفاده خواهد شد. ثبت اين طرح و دريافت پتنت آن از آمريكا نشان مي‌دهد كه اين شركت ايده جديد و بكري براي ساخت آسانسور فضايي كه هميشه خيالي فرض شده دارد. طراح اين آسانسور دکتر برندان کویین،رئيس بخش فني اين شركت كانادايي است. ايده آسانسور فضايي اولين بار توسط کنستانتین تسیولکوفسکی،دانشمند روس در سال ۱۸۹۵ مطرح شد.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *