خانه اخبار و مطالب روز ایران در مرکز اکسپوی میلان جای گرفت

ایران در مرکز اکسپوی میلان جای گرفت

img empty - ایران در مرکز اکسپوی میلان جای گرفت

ایران در مرکز اکسپوی میلان جای گرفت

کار جانمایی غرفه کشورهای حاضر در اکسپوی 2015 میلان انجام شد تا کارهای اجرایی آن بطور رسمی آغاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ایتالیا، در فاصله 500 روز مانده تا آغاز به کار نمایشگاه اکسپوی 2015 میلان، غرفه جمهوری اسلامی ایران با 2000 متر مربع فضا در منطقه مرکزی و مهم این نمایشگاه قرار گرفته است.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با تایید این خبر گفت: از دو روز پیش سازمان نمایشگاه اکسپوی 2015 در شهر میلان، به اولین گروه از کشورهای شرکت کننده شامل 23 کشور اجازه شروع کارهای اجرایی در فضاهای اختصاص یافته به هر کشور را صادر کرد، تا شکل گیری فضای این اکسپو با 500 میلیون یورو سرمایه گذاری آغاز شود.

قربانعلی پورمرجان با بیان اینکه فضای اختصاص داده شده به ایران در جای بسیار مناسبی قرار دارد، افزود: از امروز کشورهای صاحب غرفه اجازه دارند کارهای ساخت پاویون های مربوط به کشورهایشان را شروع کنند.

به گزارش ایسنا، کشورهایی که اجازه آغاز به کار ساخت و ساز در غرفه های خود را دریافت کرده اند عبارتند از چین، فرانسه، رژیم صهیونیستی، اکوادور، سوئیس، آلمان، کویت، آمریکا، عربستان سعودی، مونت کارلو، ژاپن، عمان، آذربایجان، عمارات متحده عربی، قزاقستان، اسلوونی، مجارستان، مکزیک، اتریش، شیلی، جمهوری اسلامی ایران، قطر و رومانی. این در حالی است که بیش از 120 کشور و سازمان جهانی برای حضور در نمایشگاه جهانی میلان 2015 تاکنون 113 کشور و سازمان جهانی ثبت نام کرده‌اند.

موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای زندگی» ماهیت اکسپو میلان 2015 را تشکیل می‌دهد و سوال اساسی و چالش جهانی که برگزار کننده در پی دستیابی به پاسخ آن است این است که آیا می‌توان وجود غذای کافی، مناسب، سالم و ماندگار را برای تمام انسان‌ها تضمین کرد؟

موضوع اکسپو میلان 2015 ارتباط نزدیکی با اهداف توسعه هزاره سوم سازمان ملل دارد. از جمله این اهداف می توان به کاهش 50درصدی تعداد جمعیتی که از گرسنگی رنج می‌برند، کاهش یک سوم نرخ مرگ و میر، کاهش یک سوم نرخ مرگ و میر مادران، ادغام اصول توسعه پایدار در سیاستها و برنامه های کشورها و یافتن شرکای بین المللی برای توسعه اشاره کرد.

هدف برگزارکننده اکسپو میلان 2015 برگزاری اکسپویی منحصر به فرد است. جایی که بازدیدکننده قبل از ورود به اکسپو، با کشف و جست‌وجو و انتخاب مفاهیم، اکسپوی خود را تجربه و در سایت نمایشگاه تجربه ای بی نظیر و شخصی کسب می‌کند. نمایشگاه بسیار فوق العاده خواهد بود اگر به روشی سرگرم کننده دانش بازدیدکنندگان را ارتقا دهد و مردم را به شرکت در برنامه ها، تجربه‌ها و بحث و گفت‌وگو ترغیب کند.

اکسپو را بیشتر بشناسیم

نمایشگاه اکسپو صحنه‌ای برای نمایش آخرین دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی، علمی واقتصادی کشورها در چارچوب موضوع نمایشگاه و دورنمای توسعه آنهاست. موضوع نمایشگاه از سوی BIE و اغلب در راستای یکی از چالشها و نگرانی‌های روز دنیا تعریف می‌شود و برگزار کننده در طول شش ماه برگزاری به دنبال دستیابی راه‌کارهای علمی و عملی به دست آمده از سوی مشارکت‌کنندگان در جهت رفع یک مشکل جهانی است.

نمایشگاه جهانی اکسپو یک رویداد بسیار مهم در عرصه جهانی است که هر پنج سال یکبار برگزار می شود. دفتر نمایشگاههای بین‌المللی BIE مدیریت نمایشگاه‌های اکسپو را بر عهده دارد که مقر آن در پاریس است و شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی ایران ازسال 1381 به نمایندگی ازکشورمان به عضویت BIE درآمده است و سازماندهی حضور در اکسپوها را برعهده دارد.

نخستین نمایشگاه اکسپو در سال 1851 میلادی در لندن برگزار شد و نکته جالب توجه و حائز اهمیت در نمایشگاه سال 1851 حضور ایران در فضایی به مساحت 92 متر و به دستور میرزا تقی خان امیرکبیر بوده است.

کشور ایران علاوه بر اکسپوی 1851 یک دوره دیگر پیش و پنج دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی که در کشورهای کانادا، کره جنوبی، پرتغال، آلمان، ژاپن و چین تا سال 2010 برگزار شده حضور داشته است.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *