خانه اخبار و مطالب روز تسهیلات ویژه برای حمایت از صنایع کوچک ومتوسط

تسهیلات ویژه برای حمایت از صنایع کوچک ومتوسط

img empty - تسهیلات ویژه برای حمایت از صنایع کوچک ومتوسط

جلسه کارگروه صنایع غذایی با حضور مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با هدف تشریح فعالیت این صندوق تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، «ابوالحسن خلیلی»، رئیس این کارگروه با اشاره به اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در سال ۸۴ تأسیس شده و زیرنظر دولت فعالیت می کند، اظهار داشت: هدف این صندوق پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری یا به عبارت دیگر صدور ضمانت‌نامه بانکی و حل مشکل وثیقه سرمایه‌گذاران است.
وی افزود: با توجه به سخت‌گیری بانک و شرایط موجود برای اخذ تسهیلات و همچنین وثیقه‌های سنگینی که گاهی نمی‌توان ارائه داد، حمایت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک می تواند مفید باشد و به همین دلیل خواستار تعامل دوجانبه هر چه بیشتر با این صندوق شد.

در ادامه «تعقلی»، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تشریح کرد: با توجه به این‌که صنایع کوچک ۹۲ درصد از کل صنایع کشور و ۴۰ درصد اشتغال کشور را شامل می‌شود، متأسفانه بانک‌ها ترجیح می‌دهند از صنایع بزرگ حمایت کنند، زیرا ریسک این صنایع را کمتر می‌دانند.

گفتنی است طبق برآورد، صنایع کوچک به ازای هر ۵۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد می کنند که در مقابل رقمی که بانک‌ها ارائه داده‌اند بسیار کم است.

تعقلی بیان داشت: با توجه به این‌که ۷۰ درصد از صنایع کوچک مشکل نقدینگی دارند سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به این صندوق بخش زیادی از مشکلات تأمین وثیقه و ضمانت بانکی را حل کنند.

تعقلی سقف اعتبار این صندوق را یک میلیارد تومان تعیین کرد و افزود: در صورتی که طرح توجیه‌پذیر باشد مبلغ قابل ارتقا است و در مقایسه با بانک‌ها که نرخ ۵ / ۸ درصد را اخذ می‌کنند این صندوق نرخ ۵ / ۲ درصد را برای اخذ تسهیلات در نظر گرفته است و مدت اخذ بین ۱۵ تا ۲۰ روز خواهد بود.
وی اشاره کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری از صنایع کوچک بر خلاف بانک‌ها که ۱۲۰ درصد تسهیلات اعطایی وثیقه دریافت می کنند، فقط ۴۰ درصد تسهیلات، وثیقه می گیرید و همچنین طبق ضوابط اسنادی، مدارکی که بانک‌ها به عنوان وثیقه قبول ندارند مثل اسناد اوقافی را نیز معتبر می داند.
در ضمن طبق توافق بانک‌ها این ضمانت‌نامه برای ارائه به بانک‌های ملی، سپه، توسعه صادرات، کشاورزی، سینا و مؤسسه اعتباری کوثر است.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *