خانه اخبار و مطالب روز جلسه ی شورای سیاست گذاری صنعت آسانسور وپله برقی برگزار شد

جلسه ی شورای سیاست گذاری صنعت آسانسور وپله برقی برگزار شد

img empty - جلسه ی شورای سیاست گذاری صنعت آسانسور وپله برقی برگزار شد

جلسه ی شورای سیاست گذاری صنعت آسانسور وپله برقی برگزار شد

جلسه ی شورای سیاست گذاری صنعت آسانسور وپله برقی در تاریخ ۸ مهرماه با حضور اعضای این شورا باهدف رفع مشکلات ،ارتقا سطح کیفی وایمنی صنعت آسانسور در محل وزارت صنعت معدن وتجارت تشکیل گردید.

به گزارش خبرنگار صنایع آسانسور و پله برقی ایران در این جلسه که به ریاست فروتنی مدیر کل صنایع ماشین سازی وتجهیزات برگزار گردید نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی ساختمان ،سازمان ملی استاندارد و رئیس هیات مدیره و برخی از اعضای سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی و انجمن تولید کنندگان قطعات آسانسور و پله برقی حضور یافته و برهماهنگی وسیاست گذاری با مراجعی که با صنعت آسانسور در ارتباط هستند، اجرای سند راهبردی،اعلام نظرات وپیشنهادات در خصوص سند راهبردی واولویت بندی برنامه های تنظیم شده تاکید فراوان شد.

در این جلسه عناوین موضوعات مورد بحث برای هفته های آتی جلسه شورای سیاست گذاری مشخص گردید .تعیین صلاحیت شرکت های مجری و بازرسی ،بررسی و پیگیری اجرای مقررات ملی ساختمان (مبحث ۱۵ ساختمان )، سامان بخشیدن به موضوع بازرسی آسانسور و بررسی شیوه های عملی اجرایی ( بازرسی ادواری ) اصلاح الگوی مصرف در صنعت آسانسور ،افزایش ارتقای کیفیت و ایمنی آسانسور و پله برقی ،رعایت حقوق مصرف کننده ،رسیدگی به تخلفات و شکایات ،فرهنگ سازی و سند راهبردی از جمله این موضوعات بود. دراین جلسه فروتنی اظهار داشت: تعیین حوزه کاری شورای سیاست گذاری در خصوص صنعت آسانسور وپله برقی، به تفکیک وظایف و مسولیتهای شورا کمک شایانی خواهد کرد. وی پرسشی را مطرح نمود واز حضار خواست تا مشخص کنند حوزه ی کاری شورا ،کدام بالابرها را شامل میشود.

شیرازپور(نماینده ی سازمان نظام مهندسی ساختمان  ) در پاسخ به اظهارات فروتنی گفت:با توجه به گستردگی کار وقتی صحبت از آسانسور میشود به یک بسته ی مشخص محدود میشود اما بالابرها طیف گسترده تری را شامل میشوند.

در همین حال شاه محمدی(عضو سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ) با اشاره به اینکه تعمیم جرثقیل ها به موضوع این بحث ،نیاز به فرصت بیشتری دارد تاکید کرد: برای تعمیم دادن جرثقیل های بالابرنده کمی زوداست لذا آسانسور ،بالابر های (کالا و مسافری) را می تواند شامل شود . ایمنی آسانسور شامل نصب قطعات و خدمات پس از نصب می باشد.

 فروتنی در ادامه اظهار داشت: جمع بندی مشخص است. آنچه باید دراین حوزه کار شود بالابرها(کالا و مسافر) و پله برقی ها میباشند.

نظر پیرایش( مدیرکل نظارت بر استاندارد صنایع فلزی در سازمان ملی استاندارد) این بود که صنعت آسانسور بخشی نیست بلکه فرا بخشی است و بخش مهمی از کسانی که میتوانند در این صنعت کمک کنند خود مردم هستند. لذا بخش فرهنگی میتواند بحث مهمی در این صنعت محسوب شود.

در استفاده از آسانسور باید الزاما فرهنگ سازی صورت گیرد و طوری پیش برویم که بهره بردار چنان به بلوغ فکری برسد که خود بعد از یکسال از بازرسی درخواست کنترل نماید. طی زمانبندی ۵ ساله باید به نقطه ای برسیم که بهره برداران خود مراقب باشند و این برنامه به ارتقا کیفیت ایمنی و عملکرد صنعت آسانسور کمک بیشتری کند.

 کورس (رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران) نیز با تاکید بر ارتقا کیفیت آسانسور اظهار داشت: : خریدار آسانسور لاجرم بهره بردار نیست و نکته ای که باید به آن توجه شود این است که سیستم نظارت جایگاهش کجاست.نصب ، سرویس، نظارت، و بازرسی همه به کیفیت مربوط میشود سازمان استاندارد و شرکت های بازرسی میتوانند به صورت کارگروه به مشکلات رسیدگی کنند و در این راه هماهنگی بیشتری باید صورت گیرد و همان حساسیتی که در خصوص ایمنی در تهران وجود دارد در شهرستان نیز باید به کار گرفته شود.

آتشکاری ،عضو سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی گفت: برای ارتقاء کیفیت ایمنی و عملکرد باید شیوه های نوینی از بازرسی را در آینده ارائه داد و نکته مهم اینکه طی چه زمان بندی میخواهیم به تمام الویت ها برسیم.

ابریشمی از دیگر اعضای سندیکای صنایع آسانسور گفت: پیشنهاد بنده در خصوص فرهنگ سازی استفاده از رسانه های در دسترس و پر مخاطب میباشد زیرا میتوان همه ی سنین را اطلاع رسانی کرد.نکته مهم دیگر اینکه در شرکتهای بازرسی و اجرایی بر دستور العمل صدور پروانه مونتاژ نظارت صورت می گیرد.

ذوالفقاری نماینده سازمان استاندارد در این جلسه ایمنی را دارای دو بعد دانست و اظهار داشت: در ایمنی دو بعد وجود دارد: ایمنی حین نصب و ایمنی مصرف کننذه (مسافر)  وباید بتوان ایمنی هر دو مورد را تامین کرد و با نظارت دقیق و پیگیریهای مکرر این امر محقق خواهد شد.

در پایان این جلسه حضار بر آسایش ،رفاه و ایمنی بهره بردار تاکید نمودند و اینکه هدف شورا جز حفظ منافع و حقوق بهره بردار نباید باشد.

همچنین مقرر شد هفته آتی موضوع تعیین صلاحیت شرکت های مجری و بازرسی مورد بحث وبررسی قرار گیرد و سایر موضوعات نیز بر حسب موضوع و زمان در اولویت بررسی قرار گیرند.

 هفته گذشته نیز جلسه ای مقدماتی به منظور رسیدن به نقاط مشترک برای بررسی در صنعت آسانسور برگزار شده بود.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *