خانه اخبار و مطالب روز صادرات آسانسور و پله برقی ایران به کشور‌های آسیایی و آفریقایی

صادرات آسانسور و پله برقی ایران به کشور‌های آسیایی و آفریقایی

img empty - صادرات آسانسور و پله برقی ایران به کشور‌های آسیایی و آفریقایی

رئیس هیئت مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی با بیان اینکه محصولات تولیدی آسانسور و پله برقی ایران به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، لیبی و تاجیکستان صادر می‌شود گفت: این صنعت با حمایت دولت می‌تواند صادرات محور باشد و صادرات خود را توسعه دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا زهره وندی درسومین سمینار ایمنی آسانسور و پله برقی ایران اظهار کرد: اکنون در ساخت آسانسورهای تا 8 طبقه که با سرعت 1 متر بر ثانیه حرکت می کنند، بیش از 90 درصد به خودکفایی رسیده ایم و در قسمت های فنی و پیچیده این قبیل آسانسورها نظیر موتور، کابین و درب های کابین، توان ساخت کامل در داخل کشور وجود دارد.

وی افزود: آسانسورهای 8 طبقه به بالا که با سرعت های 2 تا 10 متر بر ثانیه حرکت می کنند به فناوری نوین نیازمند است ولی با این حال، در این زمینه نیز تنها حدود 20 درصد قطعات این آسانسورها وارد کشور می شود و بقیه داخل کشور ساخته می شود.

زهره وندی با بیان اینکه سندیکای آسانسور و پله برقی در سراسر کشور حدود 1500 عضو را تحت پوشش قرار می دهد گفت: این صنعت در کشور بیش از 50 هزار نفر نیروی متخصص و کارآزموده را به طور متوسط به حالت اشتغال درآورده و به طور غیرمستقیم نیز بین 250 تا 300 هزار نفر به واسطه صنایع جانبی این صنعت مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به جایگاه جهانی ایران در صنعت آسانسور گفت: در سال 93 ایران با نصب 75 هزار دستگاه آسانسور جدید رتبه سوم را در بین کشورهای جهان به دست آورد و بعد از کشورهای پرجمعیتی نظیر چین و آمریکا قرار گرفت.

زهره وندی گفت: در سال 94 به دلیل کاهش پروانه های جدید ساختمانی و راکد شدن مسکن مهر، آمار نصب آسانسورهای جدید به 45 هزار دستگاه کاهش یافت و ایران بعد از کشورهای پرجمعیت چین، آمریکا و هند، رتبه چهارم را به دست آورد.

رئیس هیئت مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال 95، حدود 35 هزار دستگاه آسانسور جدید در کشور راه اندازی شود.

زهره وندی با بیان اینکه هم اینک محصولات تولیدی آسانسور و پله برقی ایران به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، لیبی و تاجیکستان صادر می‌شود افزود: این صنعت با حمایت دولت می‌تواند صادرات محور باشد و از طریق صادرات به کشورهای متقاضی علاوه بر ارز آوری برای کشور به ایجاد اشتغال در داخل کشور نیز کمک فراوانی کند.

وی با بیان اینکه ایران از معدود کشورهایی است توجه جدی به آموزش دانش آسانسور در موسسه های آموزش عالی دارد گفت: اکنون 15 مرکز دانشگاهی علمی – کاربردی آسانسور و پله برقی در ایران فعال هستند و در این مراکز صنعت آسانسور و خدمات فنی و مهندسی آن به صورت تخصصی به دانشجویان تعلیم داده می شود.

رئیس هیئت مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی کشور با بیان اینکه به رغم این دانش فنی گسترده، در راه اندازی آسانسورهای مسکن مهر داشتن استانداردها از شروط نصب این آسانسورها حذف شد گفت: به همین خاطر زنگ خطر را برای آسانسورهای مسکن مهر به صدا در می آوریم..

محمدرضا زهره وندی افزود: در ساخت مسکن مهر خیلی از مجوزهای استاندارد برای مسکن لغو شد که در صورت عدم رفع معایب، در آینده برای ساکنان این مجتمع ها، دردسرساز خواهد شد.

وی گفت: آسانسورهایی که پیش از سال 82 در ساختمان های نظامی و درمانی، دستگاه های دولتی و دانشگاه ها نصب و راه اندازی شده است به دلیل آنکه تا آن تاریخ الزامی به داشتن استاندارد نبود خطرناک هستند و باید استاندارد و ایمنی سازی شود بویژه آن که جمعیت زیادی از این آسانسورها استفاده می کنند. بازدیدهای تصادفی که از این قبیل آسانسورها به عمل آمده، نشان می دهد 98 درصد آسانسورهای موسسه های عمومی غیراستاندارد هستند.

زهره وندی با بیان اینکه بازدید از آسانسورهای ساختمان های عمومی برای ایمن سازی آنها رایگان است گفت: بعد از بازدید مهندسین فنی ما، چگونگی استاندارد و ایمن سازی آنها طراحی و به مالکان اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال 95 پنج نفر به دلیل حوادث آسانسور جان خود را از دست دادند گفت: تمامی آسانسورهایی که دچار حادثه شدند، ازجانب شرکت های فاقد مجوز که آسانسورهای غیر استاندارد را نصب و راه اندازی می کنند به وجود آمده است. هیچ یک از این آسانسورها دارای استاندارد و طبیعتا بیمه سرنشین نبوده اند.

زهره وندی با بیان اینکه آسانسور یک وسیله نقلیه است که به جای حرکت بر روی زمین و به صورت افقی به صورت عمومی حرکت می‌کند گفت: همانگونه که وسایل نقلیه افقی نیاز به بیمه بدنه و سرنشین دارند، آسانسورها نیز باید حتما بیمه سرنشین داشته باشند.

وی گفت: از مردم خواسته می شود برای نصب و راه اندازی و یا استفاده از خدمات فنی و مهندسی و عیب یابی و تعمیرات حتما به شرکت های مجوز دار استاندارد مراجعه کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *