خانه اخبار و مطالب روز صدور ۲۵۴ گواهی استاندارد آسانسور در همدان

صدور ۲۵۴ گواهی استاندارد آسانسور در همدان

img empty - صدور ۲۵۴ گواهی استاندارد آسانسور در همدان

همدان- رئيس اداره آزمايشگاه های استاندارد استان همدان بيان اينكه استاندارد سازی آسانسور ها از دغدغه های شهروندان است، از صدور ۲۵۴ گواهی استاندارد آسانسور در سال جاری در این استان خبر داد.
محمدعلی استقامتی ظهر یکشنبه در بازدید از آسانسورهای نصب شده در یک مجتمع مسکونی در همدان با بیان اینكه آسانسورها بعداز نصب باید مورد بازرسی بازرسان استاندارد قرارگیرد، بیان كرد: آسانسورها علاوه بر اینكه خیلی مفید و كارآمد هستند خطرساز هم هستند.
وی با اشاره به اینكه این وسیله در صورت به توجهی به آن مشكل ساز خواهد شد، افزود: از تمام مالكان و مدیران ساختمان ها درخواست شده با انجام بازرسی های دوره ای و واگذاری آنها به سازمان های مربوطه از ایجاد خطر جلوگیری كنند.
رئیس اداره آزمایشگاه های استاندارد استان همدان با بیان اینكه نصب آسانسورها باید توسط شركت های استاندارد انجام شود، بیان كرد: درغیر این صورت مشكلات غیرقابل جبرانی پیش خواهد آمد كه هیچ سازمانی جوابگوی آن نخواهد بود.
استقامتی با اشاره به اینكه توجه به مسئله استاندارد و سرویس نگهداری و بازرسی باید جدی گرفته شود، ادامه داد: در صورت هرگونه مشكل باید با سازمان استاندارد تماس گرفت.
وی با بیان اینكه از ابتدای سال تاكنون ۲۵۴ بازرسی از آسانسورهای نصب شده انجام شده است، عنوان كرد: بازرسی های صورت گفته منجر به صدور گواهی نامه ایمنی و كیفیت شده است.
رئیس اداره آزمایشگاه های استاندارد استان همدان با بیان اینكه طراحی آسانسورهای ساختمان های تجاری و مسكونی با هم متفاوت است، بیان كرد: مالکان در مواقع خرابی آسانسورها باید با سازمان استاندارد و سازمان های مربوطه تماس بگیرند.
وی با بیان اینكه استاندارد سازی باید از زمان طراحی ساختمان انجام شود، عنوان كرد: در غیراین صورت بعداز نصب ممكن است مشكلات جانی و مالی به دنبال داشته باشد.
رئیس اداره آزمایشگاه های استاندارد استان همدان با بیان اینكه مالكین و مدیران باید با شركت های مجاز قرارداد ببندند، گفت: آسانسور نیز مانند خودرو دارای بیمه است كه در صورت به وجود آمدن مشكل می توانند از بیمه استفاده كنند.
استقامتی با تاكید براینكه مالكان و مدیران باید با شركت های دارای پروانه قرارداد ببندند، بیان كرد: اخذ پروانه پایان كار ساختمان منوط به اخذ ایمنی و كیفیت از طرف سازمان استاندارد است.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *