خانه اخبار و مطالب روز نصب سرویس بهداشتی در آسانسورها

نصب سرویس بهداشتی در آسانسورها

img empty - نصب سرویس بهداشتی در آسانسورها

کشور ژاپن ممکن است اقدام به نصب سرویس بهداشتی در آسانسورها برای مواقع اضطراری مانند زمین لرزه کند
ترس افراد به دام افتاده در آسانسور پس از زمین لرزه ، موجب شد تا دولت در فکر در نظر گرفتن موارد تامین امنیت جانی مردم از جمله تامین اضطراری آب آشامیدنی در آسانسورها باشد .
کشور ژاپن به دنبال نصب سرویس بهداشتی در آسانسورهای ساختمان ها و ارائه اضطراری آب آشامیدنی برای افراد در آسانسورها در هنگام زمین لرزه های قوی که بیشتر مواقع در کشور ژاپن به وقوع می پیوندد ، می باشد.
این اقدام پس از مشاهده گیر افتادن افراد به مدت بیش از یک ساعت در آسانسور های ساختمان های بلند و عدم دسترسی به آب آشامیدنی در این مدت پس از وقوع زمین لرزه 7.8 ریشتری در روز شنبه اتفاق افتاد.
بسیاری از آسانسورها درزمان وقوع این حادثه طبیعی به طور خودکار در نزدیکترین طبقه متوقف شدند و دربهای خود را باز کرد، اما 14 دستگاه در بین طبقات گیر کرده بودند .
یک مقام رسمی از انجمن سازندگان آسانسور اعلام کرده است که جلسه ای بین مقامات وزارت زیرساخت ها و اشخاص فعال در صنعت آسانسوردرباره موضوع نصب سرویس های بهداشتی برای موارد اضطراری برگزار شده و توافقات لازم در این مورد گرفته شد.
بر طبق پیشنهاد های داده شده ساختار این سرویس های بهداشتی می تواند از جنس مقوا های مقاوم به همراه کیسه های ضد آب و یا مواد جاذب درداخل آن باشد.
به علت بالا رفتن سن مردم در ژاپن و مسن تر شدن جمعیت این کشور ، برخی از آسانسورهای جدید دارای قسمت هایی جهت نشستن این افراد می باشند ومی توان تجهیزات اضطراری را در بخش زیر صندلی جاسازی کرد.
کشورژاپن دارای 620.000 دستگاه آسانسور در ساختمان های عمومی یا تجاری بوده و در حدود 20٪ این دستگاه ها درشهر توکیو می باشند. این کشور همچنان از نظر جغرافیایی در بین 4 گسل واقع شده و بیشتر مواقع مورد اصابت حادثه طبیعی زمین لرزه قرار می گیرد.
بر طبق پیش بینی های انجام شده می توان با اطمینان خبر داد که در طی دهه های آینده زمین لرزه ای بزرگ با مقدار ریشتر بالا در پایتخت این کشور اتفاق خواهد افتاد که باعث خسارت های جانی و مالی فراوانی شده و امکان حبس بیش از 17000 نفر در آسانسور ها می شود .
زلزله رخ داده شده در نقطه ای در اقیانوس آرام که در حدود 900km درجنوب توکیو متمرکز شده بود ، اما در سراسر کشور ژاپن احساس شد.
با توجه به گزارش اداره آتش نشانی توکیو و رسانه های محلی، دوازده نفر، زخمی شدند از جمله یک مرد 56 ساله در ناحیه دنده دچار شکستگی شد ، اما خوشبختانه هیچ کدام از حادثه دیدگان دچار مرگ جانی نشدند.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *