خانه اخبار و مطالب روز وین هنوز به آسانسورهای قدیمی خود محتاج است

وین هنوز به آسانسورهای قدیمی خود محتاج است

img empty - وین هنوز به آسانسورهای قدیمی خود محتاج است

شهر وین با سرویسهای اجتماعی کهن خود در صدر جدول کسب رضایت عمومی از شهروندان در سال 2013 قرار گرفت، شهری که شبکه آب و فاضلابش 85 سال پیش شکل گرفت و تا امروز فقط بازدید شده و هرگز نیازی به ترمیم نداشته است، شهری که آسفالت خیابانهایش از 45 سال پیش تا کنون تا مرز 84 درصد دست نخورده و بدون عیب باقی مانده است، این شهر در شبکه حمل و نقل عمومی خود نیز همچنان بدون نیاز به نسل تازه اتوبوسها به ترامواهای قدیمی خود دل بسته و بدون مشکل شهروندانش را از همین طریق جابجا می‏کند.
در شبکه مترو اما شهردار وین دچار یک معضل جدی شده است و آن این که پله برقی های نسل جدید هنوز هم جایی در دل مردم باز نکرده و آسانسورهای قدیمی همچنان مورد اعتماد مردم وین هستند.
آسانسورهایی که در 40 سال گذشته به رغم بازرسی همیشگی هرگز نیاز به تعویض یا تعمیر اساسی نداشته‏اند و با قدرت به کار خود ادامه می‏دهند. این نسل از آسانسورها بعد از بازسازی همه جانبه اتریش در پی جنگ با آلمان تولید شدند و به زعم بسیاری از کارشناسان هرگز در نسلهای بعدی شاهد چنین بالابرهای قدتمندی نبوده‏ایم.
بسیاری از مردم به خصوص قدیمیهای وین دوست ندارند از پله برقی های تازه نصب شده استفاده کنند و به رغم شلوغی و تشکیل صف طولانی همچنان مشتری آسانسورهای متروی وین هستند.
شهردار وین حتی مجبور شده از تابلوهای تبلیغاتی برای استفاده از پله برقی کمک بگیرد و لااقل جوانان را برای کنار گذاشتن آسانسورهای قدیمی و رو آوردن به پله برقی تشویق کند.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *