خانه اخبار و مطالب روز پلمب 326 مورد آسانسور غیراستاندارد در آذربایجان‌شرقی

پلمب 326 مورد آسانسور غیراستاندارد در آذربایجان‌شرقی

img empty - پلمب 326 مورد آسانسور غیراستاندارد در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: در عرض 6 ماه گذشته از یک هزار و 170 مورد آسانسور در سطح استان بازرسی کردیم که از این تعداد 326 مورد آسانسور غیراستاندارد پلمب شدند.
ساسان فرشی‌حق‌رو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد آسانسورهای بازرسی شده در بخش اماکن 400 مورد، مسکونی 680 مورد و تجاری 162 مورد بودند که از این تعداد 202 مورد تعهد دادند به رفع نواقصات پردازند؛ 123 مورد موفق به دریافت گواهی استاندارد شدند و 85 مورد نیز در شرف دریافت هستند.
وی افزود: طی بازرسی‌های انجام شده با 157 مورد آسانسور برخورد ممانعتی برای ادامه فعالیت انجام دادیم و پیگیر اقدامات قضایی هستیم.
* فعالیت 360 شرکت طراحی و مونتاژ آسانسور در استان
فرشی‌حق‌رو اظهار داشت: دو نوع شرکت مرتبط با آسانسور در استان فعالیت می‌کنند که نوع اول شرکت‌های طراحی، مونتاژ و نصاب آسانسور هستند؛ تعداد شرکت‌های مونتاژ آسانسور فعال در سطح استان 360 شرکت است و مجوز فعالیت خود را باید از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت کنند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: نوع دیگر، شرکت‌های بازرسی آسانسور هستند که باید مجوز فعالیت خود را از اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی دریافت کنند.
* فعالیت 11 شرکت بازرسی آسانسور در استان
این مسئول یادآور شد: استان آذربایجان‌شرقی با دارا بودن 11 شرکت بازرسی آسانسور، بعد از استان تهران که دارای 12 شرکت است، بیشترین تعداد شرکت‌های بازرسی آسانسور را دارد.
فرشی‌حق‌رو بر لزوم ساماندهی شرکت‌های مونتاژ آسانسور تأکید کرد و گفت: اگر تمام این شرکت‌ها در سطح استان مجوز اخذ کنند یک اشتغالزایی قابل توجه و یک پیشرفت فنی بزرگ در سطح استان رخ می‌دهد.
وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی برای اخذ استاندارد باید پروانه بهره‌برداری داشته باشند، اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت این است که جلوی فعالیت واحدهایی که پروانه بهره‌برداری ندارند را بگیرد و ما حاضر هستیم اکیپ‌های مشترکی با این سازمان تشکیل داده و برای شناسایی واحدهای بدون پروانه اقدام کنیم.
* فعالیت بیش از 200 واحد تولید مصالح ساختمانی در سطح استان
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی در ادامه صحبت‌های خود تشریح کرد: تاکنون بیش از 200 واحد تولید مصالح ساختمانی در سطح استان شناسایی شده و در تلاشیم برای پایش مصالح ساختمانی تولیدی در استان اقدامات لازم را انجام دهیم.
این مسئول متذکر شد: قانون دستگاه‌های دولتی و سازمان نظام مهندسی را موظف کرده که ناظران ساختمانی را ملزم به استفاده از مصالح استاندارد کنند.
وی اظهار داشت: متولی کنترل مصالح ساختمانی در پای کار نظارت مهندسی و در مراحل تولید، توزیع و دپو اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی است.
فرشی‌حق‌رو خاطرنشان کرد: گلوگاه اصلی جایی است که مصالح مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این مرحله اگر مهندس ناظر وظایف خود را درست انجام دهد تولید مصالح غیراستاندارد توجیه خود را از دست خواهد داد.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی تعداد کل اعلام جرم از ابتدای سال تاکنون را 108 مورد خواند و تأکید کرد: اگر تمام دستگاه‌ها وظایف نظارتی خود را به خوبی انجام دهند اعلام جرم نیز تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *