خانه اخبار و مطالب روز کمیته ویژه بازرسی ادواری آسانسور تشکیل شد

کمیته ویژه بازرسی ادواری آسانسور تشکیل شد

img empty - کمیته ویژه بازرسی ادواری آسانسور تشکیل شد

ئیس سندیکای صنایع آسانسور از تشکیل کمیته ویژه بازرسی ادواری آسانسور خبرداد و گفت: براساس اعلام سازمان استاندارد، ۹۹درصد آسانسورهای اماکن عمومی فاقد استاندارد هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا زهره‌وندی در جمع خبرنگاران گفت: براساس اعلام رئیس اداره استاندارد استان تهران، ۹۹ درصد آسانسورهای اماکن عمومی بدون استاندارد هستند که بر این اساس، کمیته ویژه بازرسی ادواری آسانسور تشکیل شده است تا نسبت به ارتقای ایمنی آسانسورها در اماکن مختلف اقدام شود.
رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران افزود: در این طرح شهروندان می‌توانند در صورتی که آسانسورهای آنها استاندارد اولیه را داشته و از سال ۱۳۸۰ به بعد از سوی شرکت‌های تحت عضو این سندیکا نصب شده باشند، درخواست بازدید آسانسور خود را به این سندیکا ارائه دهند. البته باید به این نکته توجه داشت که استاندارد آسانسور از سال ۱۳۸۰ به بعد اجرایی شده و کلیه دستگاه‌های نصب شده از این تاریخ به بعد مشمول استاندارد هستند و از این ایمنی کافی برخوردارند.
وی همچنین به برگزاری آزمون تعیین سطح نصابان آسانسور برای ارتقای سطح دانش نصابان اشاره و تصریح کرد: آزمونی به منظور تعیین سطح نصابان شاغل در حوزه آسانسور در ۴ حوزه سرویس، نگهداری و راه اندازی آسانسور و پله‌برقی، درب و ریل، مکانیکال و الکتریکال و با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان به منظور تعیین سطح و سپس آموزش نصابان برگزار شد.
زهره‌وندی اظهار داشت: هر صنعتی علاوه بر داشتن مدیران متبحر نیاز به بدنه قوی اجرایی دارد. در صنعت آسانسور و پله‌برقی ایران هم برای اجرای آسانسور نیاز به نصاب‌های متبحر و کارآزموده است، بر این اساس این آزمون برای تعیین سطح آموزش و سپس به کارگیری نصابان در شرکت‌های طراحی و مونتاژ عضو سندیکا صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: با رشد استفاده آسانسور و به تبع آن افزایش تعداد نصابان بدون آموزش در عرصه کاری به خصوص در چند سال گذشته با نصب و اجرای آسانسور مسکن مهر که نیاز به استاندارد نیز نداشت شاهد حوادث متعددی بودیم که سندیکا با برنامه‌ریزی، کار ستادی خود را از یکسال گذشته با تشکیل کارگروهی اقدام عملی خود را برای ساماندهی و شناسایی نصابان آغاز کرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *