خانه رسانه گزارش گزارش نشست خبری اولین همایش ایمنی و استاندارد در صنعت آسانسور و پله برقی هرمزگان

گزارش نشست خبری اولین همایش ایمنی و استاندارد در صنعت آسانسور و پله برقی هرمزگان

img empty - گزارش نشست خبری اولین همایش ایمنی و استاندارد در صنعت آسانسور و پله برقی هرمزگان

نشست خبری اولین همایش ایمنی و استاندارد در صنعت آسانسور و پله برقی، با حضور هییت مدیره ی انجمن تخصصی آسانسور و پله برقی استان، برگزار شد.
آقای امیر رضا هاشمی دبیر سمینار، ارتقاء فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث و آسیب های موجود در صنعت آسانسور و پله برقی برای تکنیسین ها، نصابان و مصرف کننده گان را از اهداف اصلی این سمینار برشمردند.
ایشان افزودند، شروع فعالیت ها در زمینه ی ایمنی از سال 1385 و فوت دلخراش همکار عزیزمان، آقای امیر جمشید پی در سال 1393، منجر به برگزاری اولین همایش ایمنی در کشور بود و در ادامه استان های مازندران، اصفهان و خراسان رضوی، دیگر استان های کشور بودند که در زمینه ی برگزاری سمینار ایمنی در صنعت آسانسور و پله برقی فعال بودند.
همچنین در سال جاری، سومین سمینار ایمنی، به همت سندیکای آسانسور و پله برقی ایران، در تهران برگزار شد.
در ادامه آقای مهندس بستانی، رئیس هیئت مدیره ی انجمن آسانسور و پله برقی استان، ضمن تشکر از اسپانسر های مالی و سخنرانان و کلیه ی دست اندرکاران برگزاری این سمینار، در پاسخ به سوال مطرح شده در زمینه ی اقدامات صورت گرفته در زمینه ی آموزش و ارتقای ایمنی فرمودند:
در تاریخ 94/8/26 انجمن تخصصی آسانسور و پله برقی استان، فعالیت خود را آغاز نمود و و تا به امروز بیش از 22 دوره آموزشی برگزار کرده است.
ایشان با اشاره به هوای گرم و بسیار مرطوب بندرعباس بخصوص در فصل تابستان و عدم تمایل نصابان آسانسور و پله برقی به پوشیدن و استفاده از لباس های ایمنی، لذا نیاز به برگزاری کلاس ها و سمینار های آموزشی در این استان، به شدت الزامی است.
امید است با برگزاری چنین سمینارهایی، شاهد کاهش چشمگیر حوادث باشیم.
با این حال خوشبختانه از سال 90 تا کنون، حتی یک مورد حادثه ی منجر به فوت و یا نقص عضود در بین همکاران استان در این صنعت، نداشته ایم.
همچنین، امکان بازدید، مشاوره و ارائه راه حل بصورت رایگان، به همکارانی که دارای اشکالاتی که خودشان قادر به برطرف کردن آن نیستند،وجود دارد.
سپس، جناب اقای مهندس زیبایی، دبیر اولین همایش ایمنی خراسان رضوی که به عنوان مهمان افتخاری به بندر عباس دعوت شده اند، همکاری با صدا و سیمای استان برای تولید و پخش انیمیشن های ایمنی برای آگاهی مصرف کنندگان را از الزامات مهم ارتقا فرهنگ ایمنی در کشور، برشمردند.
جناب آقای “مهندس ناهیدی”، بازرس محترم سندیکای آسانسور و پله برقی کشور که به عنوان مهمان افتخاری در این سمینار حضور دارند، در مورد تعداد دستگاه هایی که در سطح استان به بهره‌برداری رسیده اند سوال خود را مطرح نمودند.
جناب آقای “دکتر واحدی” عضو کمیته ی علمی انجمن تخصصی آسانسور و پله برقی استان و همچنین سخنران سمینار ایمنی، پاسخ دادند :
تعداد آسانسور هایی که تا امروز در سطح استان به بهره‌برداری رسیده اند، قریب به ده هزار دستگاه است که سالانه بین 700 تا 1000 دستگاه، به این آمار افزوده میشود.
سوال دوم جناب “مهندس ناهیدی” ، اینگونه مطرح شد :
آیا برای تولیدات قطعاتی که در استان وجود دارند، استاندارد خاصی در نظر گرفته شده است یا خیر؟
آقای دکتر موحدی در پاسخ فرمودند :
با توجه به رطوبت بالای هوا در استان که باعث فرسایش و از بین رفتن قطعات الکترونیکی میشود و همچنین افزایش 20 درجه ای دما، بین فضای موتور خانه ی آسانسور و فضای بیرون، لذا این انجمن اقدام به تدوین و نگارش استاندارد بومی، برای آسانسور های منطقه کرده است.
به عنوان مثال، استفاده از سیمان نرم سفید صاف، برای دیواره ی چاهک آسانسور، در استان هرمزگان، اجباری است.
همچنین در تلاش هستیم، استفاده از کولر گازی در موتورخانه ی آسانسور ها را اجباری کنیم.
ایشان افزودند، حوادث بصورت کلی به دو گروه تقسیم میشوند:
1. حوادث مربوط به کارکنان و تکنیسین ها
2. حوادث مربوط به بهره برداران و استفاده کننده گان
بنابراین نیاز مبرم به نهادینه کردن آموزش ایمنی، برای همه ی اقشار وجود دارد.
امید است با برگزاری مداوم کارگاه ها و سمینارهای آموزشی، همایش ها، تبلیغات سمعی و بصری و انتقال تجارب، از طریق اعزام کارکنان شرکت ها به کمپانی هایی که با رعایت اصول ایمنی تا بحال دچار حوادث نشده اند و همچنین پذیرفتن نظرات کارکنان، باعث تبلور ایده، تبدیل آن به خلاقیت و در نهایت شاهد نوآوری در زمینه ی ایمنی در کشور باشیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *