خانه مقالات آسانسور اولین آسانسور جهان

اولین آسانسور جهان

first elevator

اگر آسانسور را به‌عنوان یک پلت فرم حساب کنید که می‌تواند به سمت بالا و پایین حرکت و امکان جابجایی افراد و یا بار را داشته باشد ، اولین آسانسور شناخته‌شده در روم باستان است که به 336 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد که غالبا به وسیله دست و کمک از حیوانات و یا افراد انجام می شد .
ولی اولین آسانسور به عنوان وسیله ای که برای مسافر اختصاص داده شد اولین بار در قرن 18 و توسط لویی 16 در سال 1743 استفاده شد که به آن صندلی پرواز می‌گفتند .
اما در سال 1800 میلادی تکنولوژی آسانسور شروع به پیشرفت کرد تا این که در سال 1823 ، دو معمار انگلیسی اتاقکی ساختند که با کمک قدرت بخار جابجا می شد اما زیاد قابل اعتماد نبود . تا اینکه مردی به نام الیشا اوتیس بنیان گذار اولین شرکت ساخت آسانسور با یک طراحی ایمن که همین آسانسورهای کابلی و کششی است و با طراحی ترمز برای ایمنی این آسانسور های قدم به این عرصه نهاد .
او برای اولین بار این سیستم را در سال 1854 در نمایشگاه جهانی نیویورک به نمایش گذاشت .اولین آسانسور در جهان در تاریخ 1874 در ساختمانی در نیویورک توسط شرکت اوتیس ساخته و نصب گردید .
بعدها در سال 1887 توسط الکساندر مایلز آسانسور الکترونیکی اختراع شد هرچند که سال ها قبل یک مخترع آلمانی به نام فومن زیمنس در تاریخ 1880 ساخته شده بود .
پس از این سالیان زیاد هم چنان آسانسورها با پیشرفت های چشم گیر این صنعت هنوز ازهمان تکنولوژی اوتیس یعنی به وسیله سیم بکسل کار می کند.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *