خانه مقالات آسانسور جنگ آسمان خراش ها

جنگ آسمان خراش ها

img empty - جنگ آسمان خراش ها

جنگ آسمان خراش ها همچنان ادامه دارد. با نادیده گرفتن ریسک های مالی و حس زیبایی شناسی ، شرکتهای خصوصی همچنان به ساخت آسمان خراش ها و برج های بلند می پردازند.
درحال حاضر بلندترین برج جهان ، برج خلیفه با ارتفاع 2723 فوت است. برج شانگهای در چین، نیز در این رقابت در جایگاه دوم بلندترین برج جهان با ارتفاع 2073 فوت قرار گرفته است .
درحالی که رقابت بر سر ارتفاع برج های جهان با معیار فوت سنجیده می شود در مسابقه ای جالب تر رقابت آسانسورهای داخلی این برج ها با معیار فوت در ثانیه محاسبه می شود .آسانسورهای برج الخلیفه ، به صورت دو طبقه Double Deck و شیشه ای Panorama می باشند که به سرعت حرکتی تا 33 فوت درهرثانیه نیز می رسند . برج Skytree واقع در توکیو یکی از بلندترین بناهای مرتفع در جهان می باشد و دارای آسانسورهای ساخت کمپانی توشیبا با همان سرعت های مشابه در برج خلیفه می باشند. دارنده رکورد فعلی برای سریعترین آسانسور را میتوان در تایوان، ساختمان تایپه 101 چین پیدا کرد. این آسانسور با سرعت 55 فوت در ثانیه حرکت می کند.در حال حاضر میتسوبیشی برای نصب آسانسور هادر برج شانگهای قرارداد امضا کرده است که ادعای حرکتی با سرعت 59 فوت درثانیه را دارد.
اولین فاکتوربرای در نظر گرفتن میزان کیفیت در آسانسورها , حرکتی یکنواخت و بی صدا آنها می باشد و برای کاهش صدا و لرزش , چاله آسانسور به ریل های راهنما مجهز میشود .
اختلاف فشار
کابین آسانسور با افزایش ارتفاع در ساختمان تحت فشار قرار می گیرد . هر میزانی که فشار داخلی کابین کنترل شود , زمانیکه درب های آسانسور باز میشود اختلاف فشاری بین فضای داخلی کابین و طبقه وجود دارد . ولی سیستم تنظیم فشار هوا جدید بکار برده شده در کابین آسانسور باعث ایجاد توازن فشار هوا در داخل و خارج کابین آسانسور در هنگام داخل یا خارج شدن افراد از آن می شود و زمانی که کابین حرکت میکند با کنترل تغییر فشار هوا اختلال کمتری به وجود می آید .
یکی دیگر از معیار های کیفیت در آسانسور ، افزایش اطمینان سرنشینان از عدم وقوع حادثه و اتفاقات منجر به مرگ در آنها می باشد . در صورتی که کابل های آسانسور قطع شود , چرخ دنده های ایمنی بطور خودکار ترمز ها را فعال کرده که باعث گیر کردن وایجاد اصطکاک در ریل های راهنما و توقف آسانسور می شود. ترمزها دارای لنتهای سرامیکی بوده که در مقابل حرارت بالا و ضربه ایمن می باشند .
موتورهای جدید آسانسور دارای یک مبدل از پیش ساخته شده می باشند که برای بازتولید جریان الکتریسیته بکار برده می شود که باعث کاهش مصرف برق تا بیش از 30 درصد میشود .

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *