خانه مقالات آسانسور واقعیت های جالب درباره آسانسور

واقعیت های جالب درباره آسانسور

img empty - واقعیت های جالب درباره آسانسور

برخی از اختراعات مانند آسانسور , طراحی شهر های مدرن را تغییر داده اند . توانایی حرکت سریع گروهی از مردم در صدها متر بالاتر از سطح زمین باعث تغییر زندگی , کار و سفرهای ما شده است . ما بدون آسانسورها نمیتوانیم در آسمان خراشها کار و یا زندگی کنیم .زندگی امروزه ما وابسته به این وسیله است و این حقیقت انکار ناپذیر است .
با این حال , اخیرا دانیل لوینسون ویلک , به عنوان مورخ آسانسور , بیان کرده است : ” فقدان دانشمندان علاقه مند به فرهنگ آسانسور واقعیت جالبی نیست .”
چند مورد جالب در مورد آسانسور که دانستنش خالی از لطف نیست :
1. اولین آسانسورهای مدرن در لابی هتل لوکساری بود . جمله ی ” اولین آسانسور مسافربر” در هتلی به نام نیویورک سیتی در سال 1857 نصب شد . سرانجام در دهه 1870 تکنولوژی به ساختمان های اداری راه یافت که باعث رشد و پیشرفت تجارت شد .
2. در حال حاظر 900.00 آسانسور در آمریکا نصب شده است , تقریبا همین تعداد آسانسور جدید – 914,000 – در سال 2012 در کل دنیا به فروش رسید . ( % 58 درصد از این آسانسورهای جدید برای چین بود . )
3. آسانسورهای اخیر شامل ” اتاق های متحرک ” هستند . از ویژگی های آنها , لوسترها و مبلمان لوکس و کف فرش شده است .
مسافران در آرامش مینشینند تا به طبقات دیگر برسند .
4.بدون آسانسورها , دیگر پنت هاوسی وجود نخواهد داشت . قبل ازوجود آسانسورها , طبقه های بالای ساختمان ها معمولا برای خدمه یا مستاجرانی که توانایی پرداخت اجاره های بالا را نداشتند بکار برده می شد , کسانی که سختی استفاده از پلکان طبقات را پذیرفته بودند , در حالی که مردمی با توانایی مالی بالاتر در طبقات پایینتر به راحتی زندگی می کردند. با آمدن آسانسور مردم به طبقات بالاتر رو آوردند و توجه ثروتمندان به چشم انداز طبقات بالاتر جلب شد که باعث انتخاب پنت هاوس ها شد .
5.آسانسورهای جدیدی دارای سیستم های نمایشگر مقصد می باشند که به مردم , زمان ورود به طبقه مورد نظرشان را نشان میدهد . این باعث می شود مردم سریعتر به طبقه مورد نظر برسند . در شرکت هایی که چند طبقه هستند , احتمال برخورد مدیر عامل شرکت و کارفرما در یک آسانسور , پایین می آید .

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *