آسانسور مقالات بررسی حوادث آسانسور و موارد افزایش ایمنی منتشر شده در تاریخ 3 اردیبهشت 1396 نگرش به ايمني كلان شهر تهران با تقدم رويكرد مهندسي نرم افزاري بر سخت افزاری فاكتور هاي هزينه ، زمان ، آموزش و تخصص ها ، فرهنگ سازي ، مشاركت مردم و … در رويكرد نرم افزاري رابطه مديريت حوادث انسان ساخت و مديريت بحران ( در ايران و جهان ) نفش مهم سازمانهاي آتش نشاني و خدمات ايمني در ايمني شهرها با توجه به : حضور مستمر روزانه در حريق و حوادث – پايگاههاي هر چند نا كافي – منافع انساني كار آزموده و مجرب – وسايل و تجهيزات امدادي ارتباط سازمان آتش نشانی تهران با صنعت آسانسور: 1- حضور مستمر برای ایمن سازی و نجات افراد در حوادث آسانسور شامل : – محبوس شدن – گیر کردن دست و پا یا بدن در قسمت بالای کابین آسانسور – سقوط افراد در داخل چاهک یا روی کابین آسانسور 2- مشارکت در تدوین آیین نامه ها و مقررات ساختمان سازی 3- حضور پویا در جلسات تدوین استانداردها 4- نظارت بر ایمنی آسانسور در ساختمانهای بلند ( صدور پروانه و پایان کار ساختمان ) ارتباط سازمان آتش نشانی تهران با صنعت آسانسور 1- حضور مستمر برای ایمن سازی و نجات افراد در حوادث آسانسور شامل : – محبوس شدن – گیر کردن دست و پا یا بدن در قسمت بالای کابین آسانسور – سقوط افراد در داخل چاهک یا روی کابین آسانسور 2- مشارکت در تدوین آیین نامه ها و مقررات ساختمان سازی 3- حضور پویا در جلسات تدوین استانداردها 4- نظارت بر ایمنی آسانسور در ساختمانهای بلند ( صدور پروانه و پایان کار ساختمان ) معرفی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران l بخش عمليات ( ارائه خدمات امدادي و اطفائي در حوادث و آتش سوزي ها) l بخش آموزش (ارائه آموزش هاي عمومي رايگان به شهروندان ، آموزش های تخصصي و حرفه اي) l بخش حفاظت و پيشگيري 1- نظارت بر ایمنی ساختمانهای بلند و ساختمانهای کوتاه پر خطر و مهم 2- نظارت بر ایمنی اماکن مختلف 3- بررسی علل حریق و حوادث 4- شرکت در کمیسیون های مختلف تدوین آیین نامه های ایمنی l آدرس سايت سازمان آتش نشاني تهران WWW. 125 . ir علل حوادث الف – حادثه محبوس شدن ب- قطع برق شهر و نبود سیستم black out و ژنراتور در ساختمان پ – سوار شدن بيش از حد ظرفيت و پاراشوت كردن آسانسور ت – عدم سرويس و نگهداري توسط مالكان ث – خريداري آسانسورهاي ارزان قيمت و نامرغوب توسط مالكان ج – تعويض قطعات آسانسور با قطعات غير استاندارد ، پس از خرابي چ – عدم مهارت كافي تكنسين تعميركار ب- گیر کردن آسانسور ( عدم امكان جا به جايي دستي كابين ) : l خارج شدن اتاقك از ريل راهنما l گيرپاچ كردن گيربكس موتور l جمع شدن سيم فولادي روي كابين آسانسور l پاراشوت كردن l فرسودگي ، خوردگي و … خ- گیر کردن دست یا پا در قسمت بالای کابین آسانسور l -آسانسورهايي كه فاقد چشم هستند l -آسانسورهاي تك درب و مكانيكي ( قديمي) l – خطاي تعميركار آسانسور در هنگام تعميرات د- سقوط افراد در داخل چاهک یا روی کابین آسانسور l – عدم قفل شدن درب ورودي هنگاميكه آسانسور در طبقه توقف نكرده است l – خطاي تعميركار آسانسور در هنگام تعميرات l – پاره شدن كابلها به دلايل مختلف ح – آتش سوزي و برق گرفتگي l مطابق نمودار بالا تعدا د حوادث در ماههای تیر و اسفند سال 88 در بالاترین نرخ آن سال قرار دارد . عدم تجهیز به برق اضطراری مهمترین دلیل جهت بروز حوادث اینچنینی میباشد.لازم به ذکر است که این اجبار صرفاً جهت آسانسورهای تخت بر اعمال شده است. تیر و مرداد سال 88 در بالاترین رنج آن سال قرار دارد. فصل تابستان، فصل تعطیلی مدارس و حضور مداومتر خانواده ها و استفاده بیشتر از آسانسورها ، ریسک حوادث را بالا میبرد. اهداف ایمنی در صنعت آسانسور 1- نجات جان افراد 1-1- استفاده کنندگان 1-2- کارکنان نگهداری کننده و بازرسان 2- حفاظت از جان ماموران و امدادگران 3- حفظ اموال 2-1- ساختمان محل نصب 2-2- بارهای داخل آسانسور 2-3- اجزاء و قطعات آسانسور 4- تسریع و تسهیل در عملیات امداد و نجات اهداف فرعی 1- جلوگیری از تکرار حوادث و وحشت افراد از آسانسور 2- جلوگیری از محبوس شدن افراد دچار بیماریهای قلبی و تنفسی و افرادی که ترس های روانی دارند . آیا این مطلب مفید بود؟ ارسال نظر میانگین امتیازات / 5. No votes so far! Be the first to rate this post.