خانه مقالات آسانسور بررسی حوادث آسانسور و موارد افزایش ایمنی

بررسی حوادث آسانسور و موارد افزایش ایمنی

img empty - بررسی حوادث آسانسور و موارد افزایش ایمنی

نگرش به ايمني كلان شهر تهران با تقدم رويكرد مهندسي نرم افزاري بر سخت افزاری
فاكتور هاي هزينه ، زمان ،‌ آموزش و تخصص ها ، فرهنگ سازي ،‌ مشاركت مردم و … در رويكرد نرم افزاري
رابطه مديريت حوادث انسان ساخت و مديريت بحران ( در ايران و جهان )
نفش مهم سازمانهاي آتش نشاني و خدمات ايمني در ايمني شهرها با توجه به : حضور مستمر روزانه در حريق و حوادث – پايگاههاي هر چند نا كافي – منافع انساني كار آزموده و مجرب – وسايل و تجهيزات امدادي

ارتباط سازمان آتش نشانی تهران با صنعت آسانسور:
1- حضور مستمر برای ایمن سازی و نجات افراد در حوادث آسانسور
شامل : – محبوس شدن
– گیر کردن دست و پا یا بدن در قسمت بالای کابین آسانسور
– سقوط افراد در داخل چاهک یا روی کابین آسانسور
2- مشارکت در تدوین آیین نامه ها و مقررات ساختمان سازی
3- حضور پویا در جلسات تدوین استانداردها
4- نظارت بر ایمنی آسانسور در ساختمانهای بلند ( صدور پروانه و پایان کار ساختمان )
ارتباط سازمان آتش نشانی تهران با صنعت آسانسور
1- حضور مستمر برای ایمن سازی و نجات افراد در حوادث آسانسور
شامل :
– محبوس شدن
– گیر کردن دست و پا یا بدن در قسمت بالای کابین آسانسور
– سقوط افراد در داخل چاهک یا روی کابین آسانسور
2- مشارکت در تدوین آیین نامه ها و مقررات ساختمان سازی
3- حضور پویا در جلسات تدوین استانداردها
4- نظارت بر ایمنی آسانسور در ساختمانهای بلند ( صدور پروانه و پایان کار ساختمان )
معرفی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران
l بخش عمليات ( ارائه خدمات امدادي و اطفائي در حوادث و آتش سوزي ها)
l بخش آموزش (ارائه آموزش هاي عمومي رايگان به شهروندان ، آموزش های تخصصي و حرفه اي)
l بخش حفاظت و پيشگيري
1- نظارت بر ایمنی ساختمانهای بلند و ساختمانهای کوتاه پر خطر و مهم
2- نظارت بر ایمنی اماکن مختلف
3- بررسی علل حریق و حوادث
4- شرکت در کمیسیون های مختلف تدوین آیین نامه های ایمنی
l آدرس سايت سازمان آتش نشاني تهران
WWW. 125 . ir
علل حوادث
الف – حادثه محبوس شدن
ب- قطع برق شهر و نبود سیستم black out و ژنراتور در ساختمان
پ – سوار شدن بيش از حد ظرفيت و پاراشوت كردن آسانسور
ت – عدم سرويس و نگهداري توسط مالكان
ث – خريداري آسانسورهاي ارزان قيمت و نامرغوب توسط مالكان
ج – تعويض قطعات آسانسور با قطعات غير استاندارد ، پس از خرابي
چ – عدم مهارت كافي تكنسين تعميركار
ب- گیر کردن آسانسور ( عدم امكان جا به جايي دستي كابين ) :
l خارج شدن اتاقك از ريل راهنما
l گيرپاچ كردن گيربكس موتور
l جمع شدن سيم فولادي روي كابين آسانسور
l پاراشوت كردن
l فرسودگي ، خوردگي و …
خ- گیر کردن دست یا پا در قسمت بالای کابین آسانسور
l -آسانسورهايي كه فاقد چشم هستند
l -آسانسورهاي تك درب و مكانيكي ( قديمي)
l – خطاي تعميركار آسانسور در هنگام تعميرات
د- سقوط افراد در داخل چاهک یا روی کابین آسانسور
l – عدم قفل شدن درب ورودي هنگاميكه آسانسور در طبقه توقف نكرده است
l – خطاي تعميركار آسانسور در هنگام تعميرات
l – پاره شدن كابلها به دلايل مختلف
ح – آتش سوزي و برق گرفتگي
l مطابق نمودار بالا تعدا د حوادث در ماههای تیر و اسفند سال 88 در بالاترین نرخ آن سال قرار دارد . عدم تجهیز به برق اضطراری مهمترین دلیل جهت بروز حوادث اینچنینی میباشد.لازم به ذکر است که این اجبار صرفاً جهت آسانسورهای تخت بر اعمال شده است.
تیر و مرداد سال 88 در بالاترین رنج آن سال قرار دارد. فصل تابستان، فصل تعطیلی مدارس و حضور مداومتر خانواده ها و استفاده بیشتر از آسانسورها ، ریسک حوادث را بالا میبرد.
اهداف ایمنی در صنعت آسانسور
1- نجات جان افراد
1-1- استفاده کنندگان
1-2- کارکنان نگهداری کننده و بازرسان
2- حفاظت از جان ماموران و امدادگران
3- حفظ اموال
2-1- ساختمان محل نصب
2-2- بارهای داخل آسانسور
2-3- اجزاء و قطعات آسانسور
4- تسریع و تسهیل در عملیات امداد و نجات
اهداف فرعی
1- جلوگیری از تکرار حوادث و وحشت افراد از آسانسور
2- جلوگیری از محبوس شدن افراد دچار بیماریهای قلبی و تنفسی و افرادی که ترس های روانی دارند .

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *