خانه مقالات عمومی دورنماي رشد اقتصاد ايران

دورنماي رشد اقتصاد ايران

img empty - دورنماي رشد اقتصاد ايران

مجله آمریکایی فوربس با اشاره به گزارش بانک جهانی درباره رشد اقتصادی ۷ درصدی ایران برای سال اینده که با اقتصادی ۴۰۰ میلیارد دلاری دومین اقتصاد منطقه بعد از عربستان است می نویسد: تصور کنید چه اتفاقی می افتد اگر این رشد اقتصادی را با نظام آموزش عالی کشوری که سالانه ۲۳۳ هزار دانشمند و مهندس تربیت می کند در کنار هم قرار دهیم و در محیطی بگذاریم که با اقتصاد دنیا ارتباط تازه ای پیدا کرده است.
به اعتقاد نویسنده حاصل کنار هم جمع شدن این عوامل ممکن است در صورتیکه مشکل خاصی پیش نیاید منجر به شکل گیری هزاران شرکت تازه تأسیس و کسب و کار کوچک شود. نویسنده در ادامه دلایلی را ارائه می کند که نشان می دهد ایران در آینده، نسلی از شرکت ها را شاهد خواهد بود که سریع رشد خواهند کرد. مهمترین این دلایل عبارتند از:
حجم اقتصاد ایران و لغو تحریم های بین المللی: کشور ایران جمعیتی نزدیک به ۸۰ میلیون نفر دارد و ظرفیت تولید آن در خاور میانه بی نظیر است.
جمعیت فراوان تحصیلکرده: حدود ۹.۴ درصد جمعیت ایران تحصیلات عالی دارندیعنی ۷.۵ میلیون نفر رقمی که برابر جمعیت اردن و اسرائیل است.
قدرت خاص ایران در زمینه های فناوری: به اعتقاد نویسنده ایران دارای دانشگاهی است که به دانشگاه «ام آی تی» ایران معروف است.

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *