خانه اخبار و مطالب روز آسانسورهای فضایی تا سال 2050

آسانسورهای فضایی تا سال 2050

img empty - آسانسورهای فضایی تا سال 2050

شرکت بزرگ ژاپنی Obayashi اعلام کرده است که تا سال 2050 آسانسورهای فضایی خود را راه اندازی می کند . درست مانند فیلم های علمی و تخیلی این راه اندازی می تواند باعث سفر های فضایی در آینده و همچینین بهبود و تغییر اقتصاد جهانی شود . شرکت بزرگ ژاپنی Obayashi تخمین زده است که این آسانسور فضایی می تواند تا 96.000 کیلومتر در فضا را بپیماید .
خودروهای رباتیکی که توسط موتورهای خطی مغناطیسی فعال می باشند ، می توانند افراد و بارها را به سمت این آسانسور جدید حمل کنند که این پروسه معمولا 7 روز به طول می انجامد .
این شرکت موفقیت در صنعت نانوتکنولوژی را مزیدی بر علت و توانایی در ساخت این آسانسور بر شمرده است که خود مانند به واقعیت پیوستن یک رویا می باشد .
آقای Yoki Ishikawa مدیر بخش تحقیق و توسعه Obayashi اعلام کرده است : قدرت نیروی کششی این آسانسورها صدها برابر بیشتر از کابل های استیل آسانسور های معمولی می باشد . در حال حاضر بشر توانایی ساخت این کابل های قوی را برای طول های بلند ندارد و تنها قادر به ساخت 3 سانتی متر از این کابل های نانو بوده ولی تخمین زده می شود که تا سال 2030 قادر به ساخت کابل های طویل تر باشیم .
دانشگاه های سرتاسر ژاپن هر ساله با ایجاد رقابت بین دانش جویان برای رفع این مشکل ، باعث سرعت بخشیدن به روند پیشرفت این کابل ها می شود.یک تیم از دانشجویان واقع دردانشگاه Kanagawa بر روی ماشین ها یا بالارونده های رباتیکی فعالیت دارند . پروفسور آقای Tadashi نیروی کششی وارد بر کابل ها را وابسته به ارتفاع و جاذبه زمین می داند . وی همچنین به دنبال مکانیزم های مورد نیاز جهت تولید سیستم های ترمز پیشرفته نیز می باشد . برای ساخت این آسانسورها مسلما تنها یک شرکت قادر نمی باشد بلکه بایستی برای راهبرد این پروژه عظیم تمامی شرکت های آسانسوری جهان دست به دست هم این عمل را به سرانجام برسانند.
پروژه ساخت آسانسورهای فضایی علاوه بر دشواری و کمبود منابع نیازمند هزینه هایی هنگفت می باشد بطوریکه برای ساخت شاتل های فضایی جهت حمل بار در هر کیلومتر 22.000 دلار مصرف می شود حال برای ساخت این آسانسور مبلغ 200.000 دلار برای حمل مسافر در هر کیلومترتخمین زده می شود.
همچنین امید است این آسانسور های فضایی توسط ارسال حجم بالایی از منبع انرژی خورشیدی یا ذخیره سازی پسماند های هسته ای ، مسائل و مشکلات مربوط به منابع انرژی را رفع کند . این امر همچنین جهت افزایش جذب توریست ها برای بازدید از فضا نیز امر جالب توجهی می باشد .

آیا این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5.

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *